A DUNAFERR küldetése

Vállalatunk folyamatosan fejlôdve töltsön be meghatározó pozíciót a magyar gazdaságban és játsszon vezetô szerepet a hazai feldolgozóipar szállítójaként az acéltermékek piacán.

A minôséget és a vállalati hosszú távú pénzügyi stabilitást szem elôtt tartva fejlessze a hengerelt áru üzletágát, növelje a továbbfeldolgozott acélipari termékek gyártásának részarányát.

Használja ki a magasabb jövedelmezôségû ágazatokba, üzleti területekre való behatolás lehetôségeit is.

Biztosítsa termékei és szolgáltatásai piacát a húzóágazatok és a fogyasztóközeli termékek irányába elmozduló vállalkozási politikával.

Eredményes mûködésével szolgálja a tulajdonosok érdekét és teremtsen biztos jövôt dolgozóinak.

A DUNAFERR jellemzô adatai

DUNAFERR Rt. Alapítás éve 1 949 * Jegyzett tôke (mFt): 19 643 Részvények száma: 1 964 300 Részvényesek száma: 7

DUNAFERR Vállalatcsoport 1993 1992 Értékesítés nettó árbevétele (mFt) 36 805 33 076 Export (mUSD) 218 229 Eszközök összesen (mFt) ** 84 834 66 310 Nyersacél-termelés (kt) 1 190 1 156 Foglalkoztatottak száma: 11 658 11 750

* A Dunai Vasmû anyavállalat 1992 július 1-vel ** Nem konszolidált adatok

A DUNAFERR vállalatcsoport a legnagyobb magyar vállalatok közé tartozik, jelentôségét - mint az ipari, illetve feldolgozóipar bázisát - minden gazdasági és iparpolitikai koncepció elismeri.

Stratégiai céljai között szerepel: * a folyamatos technológiai megújulás és a termékszerkezet-váltás, valamint a mûködés racionalizálása; * a feldolgozottsági fok, a hozzáadott érték növelése a meglevô munkaerôbázis, eszközállomány és infrastruktúra hatékonyabb kihasználásával; * új, jövedelemezôbb üzletágak alapítása, azokban üzletrészek megszerzése.

Hosszú távú gazdasági céljai közé tartozik, hogy a hatékonyabb tôkehasznosítás feltételrendszerében a külföldi és belföldi befektetôk számára vonzó perspektivát kínálva az állami tulajdon reális értéken legyen privatizálható.

A korábban funkcionálisan centralizált, hierarchikusan szervezett állami nagyvállalat konszernszervezetté alakult. A termelô-tevékenységek önálló jogi személyiségû társaságokba kerültek, ami lehetôséget biztosít a külsô szakmai befektetôk tôkéjének bevonására, illetve a gyors környezeti változásokhoz történô rugalmas alkalmazkodásra.

Privatizációs stratégiája a vállalati stratégia szerves része, az abban megjelölt célokhoz, célrendszerekhez szorosan kapcsolódik, melyek közül az alábbiakat szerepeltetjük:

* az Rt.befektetéseinek megerôsítése, külsô tôkebevonással a növekedés feltételeinek megteremtése, a saját és idegen források javítása és a versenyképesség biztosítása; * az Rt. új üzletágainak beindításához szükséges likvid források biztosítása, az Rt. vagyoni portfóliójának javítása; * a nyilvános részvényjegyzés útján megvalósított tôkeemelés után további cél az Rt.-részvények árfolyamának stabilizálása, hogy tôzsdei forgalmazásra is alkalmassá váljanak.

A DUNAFERR stratégiai céljai - a realitások talaján - biztos jövôt igérnek azoknak a tulajdonosoknak, befektetôknek, munkavállalóknak, illetve kereskedelmi partnereknek, akik úgy döntenek, hogy részt vesznek gazdasági vállalkozásaiban.

A vállalat meghatározó piacának napjainkban és a jövôben is a hazai gazdaságot tekinti. Elsôsorban a hazai nagyberuházásoknak köszönhetôen (EXPO'96, infrastruktúra fejlesztése, stb.) a DUNAFERR-termékek iránti keresletben az elkövetkezô években lassú, de határozott és fokozódó fellendülésre lehet számítani. A marketing tevékenység hatékonyságának fokozásával erôsíthetôk belföldi pozíciói, az értékesítési csatornák fejlesztésével, a DUNAFERR Center hálózat bôvítésével pedig növelhetô belföldi paici részesedése.

A vállalatcsoport több mint 40 ország vállalatával áll kereskedelmi kapcsolatban. Legfontosabb export piacai: Nyugat-Európa, Távol-Kelet és távlatilag a volt szovjet köztársaságok. A világpiacon élezôdô verseny legfontosabb tényezôje a minôség, amely követelménynek meg akar és meg is tud felelni. Gazdasági társaságai képesek a napról napra történô változásokhoz való gyors alkalmazkodásra, illetve vállalkozási készségük alapján új üzleti tevékenységek végzésére, melyekkel piaci mozgásterük bôvül, versenyképességük javul.

Külföldi kapcsolatok Anglia, Arab Emirátusok, Ausztria, Belgium, Bulgária, Csehország, Ciprus, Dánia, Finnország, Franciaország, Görögország, Hollandia, Horvátország, India, Indonézia, Irak, Irán, Izrael, Japán Jordánia, Kanada, Kazahsztán, Kína, Dél-Korea, Kuwait, Lengyelország, Libanon, Malaysia, Németország, Norvégia, Olaszország, Oroszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svájc, Svédország, Szaud-Arábia, Szingapur, Szíria, Szlovákia, Szlovénia, Tajvan, Thaiföld, Törökország, Ukrajna, USA


Vissza a fõ lapra