Content of the TRANSPARENTS

 

TEMPUS 13352-98 projekt

Alternáló Ipari Hátterű Mérnökképzés,

Egyetemi delegáció - Párizs - 1999. június 12-16.

Az alternáló képzés helye a magyar felsőoktatásban

Dr. Penninger Antal, BME TANOK igazgató, a képzés vezetője

Dr. Moson Péter, a Tempus-projekt koordinátora

http://tutor.nok.bme.hu/

 

Alternáló mérnökképzés (BME)

Gondolat:

Horváth István, Dunaferr Rt. elnök-vezérigazgató 90-es évek közepe

Módszertan:

Dr. Soltész Péter főosztályvezető (OM), CNAM, francia-magyar bilaterális kapcsolatok keretében know-how átadás

Képzés

BME kísérleti jelleggel, Phare,1996. szeptember

 

Alternáló mérnökképzés (BME)1996-98

 Konzorcium: Dunaferr Rt. + 7 vállalat, CNAM, Ingénieurs 2000 (Franciaország), Budapesti Műszaki Egyetem (5 kar érintett), Gazdasági Vezetők Kerekasztala, IBISTRA (Németország),...

 

Alternáló mérnökképzés (BME) 1996-98

Képzés (francia módszer, magyar tapasztalatok):

 

Alternáló mérnökképzés (országos)

Phare programme HU-94-05 “Az oktatás és a gazdaság kapcsolatainak erősítése”

Országos Vízügyi Főigazgatóság, Eötvös József Főiskola (Baja) - ‘vákum’ projekt - vízügy: trimeszter.

Széchenyi István Főiskola (Győr) - ‘PRACTING’ projekt - közlekedés és gépészmérnök: praxis szemeszter, alapítvány, betétlap a diplomába.

Budapesti Műszaki Egyetem- ‘sandwich’ projekt - mérnökképzés.

Miskolci Egyetem Gépészmérnöki Kar ‘spot’ projekt - gépészmérnökképzés.

  

Megoldandó kérdések, tervek (országos)

Hosszú távú finanszírozás (tananyag, tutorok költségei, pl. szakképzési hozzájárulás) - törvényi szabályozás - elfogadva.

Kiterjesztés (más egyetemek, más vállalatok) Alternáló mérnökképzési nap - Seregélyes, 1999.

Egységes oktatási folyamat (az ipari szakasz elismertetése, a tanulói jogviszony stb.) - fő cél.

Nemzetközi kapcsolatok- időszerűség, részvétel ezen és más EU projektekben