A Phare program keretében megvalósuló
alternáló mérnökképzési
projekt (SANDWICH) oktatási, módszertani szempontból
egyértelmû sikereket hozott. Kialakult egy
modell az ipari és egyetemi ciklusok jogi és tartalmi
beillesztésére, mind a vállalatok (elsõsorban
a Dunaferr), mind a BME szervezeti rendjébe. A tanuló
- ipari tutor - egyetemi tutor hármasok munkája
új lehetõségeket nyitott az ipar és
a felsõoktatás kapcsolat rendszerében.
Mind a nemzetközi, mind az eddig hazai tapasztalatok
arra utalnak, hogy a képzés "mindennapi"
teendõi ellátására (új képzési
igények meghatározása, új vállalatok
bevonása, hallgatók speciális tájékoztatása
stb.) egy független szervezet létrehozása látszik
célszerûnek. (Pl. a francia Ingénieurs 2000
mintájára.)
Ezen egység, legyen Mérnök
2000, végleges feladatai és szervezeti keretei
vizsgálat tárgyát kell képezzék,
itt most néhány lehetséges szempont kerül
csak felsorolásra:
Feladatok:
Szervezeti keretek: A
Mérnök 2000-t néhány nagyvállalat
vagy ezek valamilyen szervezete (pl. GVK) alapíthatná.
Az alapítók évente 1-2 alkalommal meghatároznák
a tevékenység fõbb irányát.
A szervezet 1-2 fõ állású munkatársa
ez alapján végezné a fent részletezett
feladatait.
Megvalósítás: A szervezet létrehozása, mûködési rendjének meghatározása, kezdeti mûködtetése egy LEONARDO projekt keretében történhetne. A pályázatot a Szendvics projekt 3 fõ partnere írná (Dunaferr, CNAM, BME - Móróné, Sol, Moson). Ilyenformán felhasználásra kerülnek az eddigi tapasztalatok.
Az 1997. november 5-i (Dunaújváros,
10:00) ülés célja legfelsõbb szinten
elhatározni a KÖZÖS MUNKA MEGKEZDÉSÉT.
Készítette: Dr. Moson Péter