1. Az ipari fél
egybehangzó kérése, hogy az ipari szakaszban
szerezhessenek kreditpontot a hallgatók.
Az 1. ponttal összhangban
szükségesnek látszik az ipari tutorok oktatói
szerepének megerõsítése.
A hallgató értékelése
jogilag és tartalmilag tisztázott legyen, a javasolt
kreditpontot az egyetemi tutorral közösen adhassák.
Mérlegelendõ
a mûegyetem tiszteletbeli oktatója cím
2. A tutori tapasztalatok
összegyûjtése és átadása
szükséges ( összesítés, kézikönyv
)
-Ebben kérjük
a már gyakorló tutorok segítségét,
tapasztalataikat írásban juttassák el irodánkhoz.
3. Egyetértés
mutatkozik abban a tekintetben, hogy a karokra háruló
plusz adminisztratív, marketing
stb terhek csökkentése,
valamint a hatékonyság növelése érdekében
létre kellene hozni egy " alternáló
képzési" központot, a francia INGÉNIEURS
2000 mintájára. A TANOK vezetése ezt elviekben
támogatja, pályázati formában finanszírozási
lehetõséget keresünk.
4. Javasoljuk, hogy a hallgatók
és az ipari fél között hamarabb
történjen meg a kapcsolatteremtés.
A villamoskari és
építészkari tapasztalatok alapján
a harmadik év végére a hallgatók már
"elkeltek". Ha viszont ilyen ipari kapcsolata már
van a hallgatónak, akkor a szendvics képzés
ehhez tisztább, egyetemi kereteket tud biztosítani.
Ezeken a karokon ez látszik a hallgatók bevonásának
leghatékonyabb módjának. Egyben a diverzifikálást
( több ipari partner bevonását) is szolgálná,
lásd 5. Pont.
Az ipari fél számára
a korábbi kapcsolatfelvétel arra is adna lehetõséget,
hogy olyan tárgyakat vehetne fel a hallgató, ami
speciálisan a késõbbi ipari feladatában
alkalmazható lenne.
5. Diverzifikáció
Több ipari fél bevonása kívánatos
Több oktatási
intézmény bevonása kívánatos
Ez a feladat már
egy ezzel foglalkozó szervezet függvénye (
lásd 3.pont ), a karok ezt nem tudják teljes mértékben
felvállalni.
6. Homogenizálás.
A humán tárgyak oktatása egységes legyen
Az ipari szakasz ( legalábbis
egy cégnél ) minden karon egyszerre induljon.
Tisztázni kell ki felel a humán tárgyakért, azokért is kreditpontot kellene adni ( ez nem minden karon valósul meg) . Játszik-e ebben szerepet a tutori értékelés?
Mûködjön
a távoktatási forma.
7. Felmerült egy plusz
félév lehetõsége, de ezt nem javasoljuk.
Nem reális, nincs finanszírozása.
8. A szendvics terminológia
nem szerencsés. Komolytalanságot sugall. Javaslatokat
várunk (pl. ipari hátterû képzés,
alternáló képzés
)
9. Világosan meg
kell határozni a 3 fél ( hallgató / cég
/ egyetem ) érdekeit.
tutorok ösztönzése fontos ( ki finanszírozza?)
cég-egyetem: szakmai
kapcsolat, melynek a hallgató a hordozója ( alapvetõ
egyetemi érdek)
Az érdekek feltárása
világossá teszi, hogy piacképes- ez a forma.
Az emlékeztetõt
készítette: Varga Ildikó