Az ülés helye: Dunaferr Dunai Vasmû Rt., Humán Intézet, I. em. 105. terem
Jelen voltak: mérnök-tutorok, oktató-tutorok,
CNAM, Dunaferr, BME képviselõi, hallgatók
(kb. 50 fõ).
Az ülés témája: Szakmai eszmecsere
a mérnök és oktató tutorok között
a hallgatók munkájáról, a lehetséges
mûszaki megoldásokról; a hallgatók
teljesítményének értékelése;
a szendvicsképzés eddigi tapasztalatainak értékelése,
különös tekintettel a Dunaferr részvételére
a projectben
Móróné Zupkó Tímea: Rövid programismertetõ:
10.00 - 11.00 Szakmai eszmecsere a mérnök és oktató-tutorok között, a hallgatók feladatairól, a lehetséges mûszaki megoldásokról, a mérnök és oktató tutorok részvételével.
11.00 - 12.00 A hallgatók teljesítményének, munkájának értékelése, a mérnök-tutorok és oktató-tutorok részvételével.
12.00 - 13.00 A szendvicsképzés eddigi tapasztalatainak
értékelése, különös tekintettel
a Dunaferr részvételére a projectben.
Dr. Zsiros Mária: reményét fejezte
ki, hogy a mai nap eredményesen zárul, sikerül
a konkrét mûszaki megoldásokat megbeszélni.
Hufnágl Lóránt: Az acélszerkezetek
modul 4 hallgatójának tevékenységét
mutatta be a Dunaferrnél.
Szabó Zoltán: A gépészmérnöki
kar hallgatóinak Dunaferres munkájáról
szólva méltatta az egyetem-vállalat között
kialakult jó kapcsolatot.
Ezután az egyetemi és mérnök - tutorok
hallgatóikkal kis csoportokban folytatták a beszélgetést.
Kiosztásra kerültek a kiértékelõ
lapok.
Móróné Zupkó Tímea:
Véleményezésre kéri fel a jelenlévõ
csoportok tutorait.
Pallag János: Kõszegváry Ákos
mérnök-tutoraként pozitívan vélekedett
a Dunaferrnél töltött idõszakáról.
Tóth László: Kis József és
Vámosi András építõhallgatók
tevékenységét pozitívan értékelte.
Kérdésként felmerült: Milyen súlya
van a kitöltött adatlapoknak, milyen formában
lesznek ezek értékelve ?
Pulai Ferenc mérnök-tutor Dávidházi
Csongor munkáját pozitívan értékelte.
Barna Miklós: Rusák Zoltán Szekunder
metallurgiai állomás füstgáz elszívásáról
szóló munkáját értékelte.
Kvárik Sándor: Kertész László
tevékenységének értékelése
kapcsán megjegyezte, hogy a témák kiadását
hamarabb kellene megtenni, így több idõ jut
a felkészülésre. Az értékelést
árnyaltabbá lehet tenni 3 helyett 5 fokozat bevezetésével,
ugyanakkor minél késõbb történik
meg ez, annál reálisabb az értékelés.
Pálfi István: az adatlapok egységes
értékelésének fontosságát
hangsúlyozta; véleménye szerint egy hallgató
egy hónapi tevékenységének az értékelése
csak fejlesztendõ lehet. Mire használják
fel a kitöltött adatlapokat ? Nem kellene olyan típusú
kérdéseket feltenni, mint pl. beilleszkedési
problémák.
Nyíri Miklós: Hanzi Zsolt munkáját
pozitívan értékelte.
Dr. Zsiros Mária kiértékelte az elhangzottakat. Pozitívumok között említette:
Megemlítette, hogy motiváló célzattal a Dunaferr a július eleji Szendvics konferencián jutalmazni szándékozik az elsõ 3 tanuló-mérnök-oktató hármast.
Kiosztásra került a projektrõl készült
Dunaferr kiadvány (GAZDASÁG ÉS FELSÕOKTATÁS.
Sandwich projekt a Dunaferrnél 1997).
Charles Sol a francia fél maximális támogatásáról
biztosította a projectben résztvevõket, elismerõen
szólt az eddig elért eredményekrõl.
Közölte, hogy néhány megoldás számukra
is új, mérlegelik bevezetését.
Dr. Moson Péter a BME részérõl köszönte
meg a kitûnõ szervezést, a Dunaferr elkötelezettségét
a program iránt. Felkért mindenkit - különösen
a tanulókat - az információs rendszer
(internet stb) széleskörû használatára.
Móróné Zupkó Tímea a
jelenlévõket munkaebédre invitálva
az ülést bezárta.
Az emlékeztetõt készítette: Krámli Éva