Az értékelés
rendszere
Annak érdekében, hogy
a hallgatók fejlõdésük elõrehaladásáról
folyamatosan visszajelzést kaphassanak, több lépcsõs
értékelési rendszert alakítottunk
ki. Az értékelésnek a célja, hogy
a leendõ mérnökök havonta szembesüljenek
azzal, hogy munkájukat hogyan ítélik meg
a tutorok, megfelelõ lépéseket tettek-e a
feladatok megoldása érdekében, kialakították-e
a szükséges együttmûködést
a munkaterületükön, illetve a következõ
idõszakban milyen irányba kell változtatniuk
munkájukon, együttmûködési készségükön,
szorgalmukon vagy viselkedésükön.
A mérnökjelöltek
értékelése
Az értékelés
elsõ lépcsõje
a mérnök-tutorok által havonta kitöltött
értékelõlapon alapul (1. számú
adatlap). Minden hónap végén rendszeres
értekezletre kerül sor, amelyen valamennyi tutor részt
vesz, megbeszélik tapasztalataikat, és elmondják
véleményüket a hallgatókról az
értékelõlap szempontjai szerint. Ezek után
minden tutor egyéni elbeszélgetés keretében
megismerteti a hallgatót a róla készült
értékeléssel és közösen
kialakítják a következõ idõszak
feladatait, egyeztetik az elvárásokat.
Az értékelés
második lépcsõje
a kéthavonkénti kiértékelõlapon
keresztül valósul meg (2. számú adatlap).
Minden második hó végén az egyetem
tutorai és a mérnök-tutorok az általuk
külön-külön kitöltött értékelõlapokat
közös megbeszélésen egyeztetik, majd ezek
után közösen beszélgetnek a hallgatókkal,
értékelik a feladat megoldásának addigi
teljesítményét és szintén meghatározzák
a következõ idõszak követelményeit.
Az értékelés
harmadik szintje az ipari
gyakorlat utolsó két hetében zajlik, az úgynevezett
szendvicskonferencia" keretében. A diákok,
az egyetemi tutorok és az ipari tutorok a Dunaferr szakembereinek,
valamint diáktársaik jelenlétében
rövid prezentáció keretében adnak számot
a félévben végzett munkájukról,
az általuk választott feladat megoldásáról.
A prezentációt megelõzõen már
értékelésre kerül dolgozatuk az elvégzett
munkáról, majd a prezentációt követõen
a dolgozat, a prezentáció, valamint a félév
során készített értékelések
összesítése alapján a tutorok együttesen
értékelik a hallgatót, bemutatják
neki féléves fejlõdésüket, s
azt, hogy milyen mértékben feleltek meg egy leendõ
mérnökkel szembeni elvárásnak.
A mérnök-tutorok együttmûködése,
értékelése
Annak érdekében, hogy
az ipari tutorok felelõsségteljesen tudják
végezni munkájukat, rendszeres konzultációk
szükségesek a vállalatvezetés és
a tutorcsoport között. A kéthavi értékeléseket
követõen ezért minden esetben találkozóra
kerül sor a személyügyi igazgatók, a Dunaferr
Rt. humán igazgatója, valamint az ipari tutorok
között. A megbeszélés témája
mindig az eddigi tapasztalatok, problémák, lehetõségek
értékelése, s ezek alapján a következõ
idõszak elvárásainak meghatározása.
A szendvics félév közepén
sor kerül a tutoroknak a diákok általi értékelésére,
amely szintén kérdõív formájában
történik (3. számú adatlap). A kérdõív
elsõsorban arra vonatkozik, hogy a diák véleménye
szerint õ milyen mértékben tud együttmûködni
a tutorral, alkalma van-e elegendõ idõt konzultálni
vele, támogatja-e az egyéni kezdeményezéseit.
Az értékeléseket a személyügyi
igazgatók beszélik meg a mérnök-tutorokkal
és szükség esetén közösen
megoldást keresnek a tutorálás rendszerének
továbbfejlesztésére. Erre az értékelésre
a félév végén szintén sort
kell keríteni, hiszen a tutor ugyanolyan mértékben
érdekelt a feladatmegoldásban, mint a hallgató,
mivel a diák az õ vállalatának egyik
fontos problémájával foglalkozik, a problémának
a megoldására tesz javaslatot, s adott esetben a
tutor személyes ösztönzése is függ
a közös munka sikerétõl.