Az Európai Közösség akcióprogramja
a szakképzés támogatására
Második szakasz: 2000-2006
Pályázati űrlap
Mobilitási projektek
2005-2006 évi pályázati fordulók
Az alábbi táblázatot a
Leonardo Nemzeti Iroda tölti ki!
Ország |
Év |
A projekt
száma |
HU |
06 |
PL- EX- |
Európai Bizottság
Tartalomjegyzék
(az 1-7. részt minden esetben ki kell tölteni)
1.1 pályázó intézmény adatai &
1.2 A koordináló intézmény adatai &
1.4 A projekt összefoglalása &
3.1 A küldő intézmény(ek)re vonatkozó
adatok
3.2 A fogadó intézmény(ek)re vonatkozó
adatok
3.3 Az együttműködésben résztvevő egyéb
partnerekre vonatkozó adatok
3.4 A partnerintézmények részletes bemutatása&
3.4.1 Partnerintézmények a küldő
országban
3.4.2 Partnerintézmények a fogadó
ország(ok)ban
4 A külföldi gyakorlat/ csereprogram megvalósítása
4.1 A kedvezményezettek kiválasztása &
4.2 A kedvezményezettek felkészítése &
4.3 A küldöldi gyakorlat/ csereprogram
tartalma &
4.4 A kedvezményezettek tutorálása és
mentorálása &
4.5 A megszerzett ismeretek elfogadtatása és
érvényesítése &
4.6 A projekt folyamatos értékelése &
4.7 A kiutazások becsült adatai
8 A PÁLYÁZATHOZ
KAPCSOLÓDÓ EGYÉB PROJEKTEK
8.2 Egymásra épülő pályázatok (amelyek a jelen
pályázati forduló alatt kerültek benyújtásra)
8.3 A pályázathoz kapcsolódó egyéb projektek
Az űrlap egyes
kérdéseinél feltüntetett & jelzés
a Kalauz a pályázati űrlap kitöltéséhez – Mobilitási projektek c.
kiadvány használatára utal.
1
A
projekt bemutatása
|
A mobilitási programokra kizárólag intézmények
nyújthatnak be pályázatot
Az intézmény neve magyarul[1] |
|
Az intézmény neve angolul, franciául vagy németül |
BUDAPESTI UNIVERSITY OF
TECHNOLOGY AND ECONOMICS ( BME ) |
Az intézmény típusa [2] |
|
|
|
Az intézmény székhelye
Utca |
MŰEGYETEM RAKPART |
Házszám |
1-3. |
||||
Irányítószám |
H-1111 |
Város |
BUDAPEST |
||||
Közösségi adószám[3] |
HU15308799 |
||||||
Telefon |
+3614631111 |
Fax |
+3614631291 |
||||
E-mail |
moson@bme-tk.bme.hu |
||||||
A kapcsolattartó személy
adatai
Név |
Varga Ildikó |
||||||
Beosztás |
Leonardo koordinátor |
||||||
Utca |
Bogdánfy Ö. utca |
Házszám |
5/b |
||||
Irányítószám |
H-1117 |
Város |
BUDAPEST |
||||
Telefon |
+36 1 4631555 / +36-20-9613114 |
Fax |
+36-1-4631555 |
||||
E-mail |
varga@bme-intl.sulinet.hu |
||||||
Honlap |
http://www.tudig.bme.hu |
||||||
Ezt a táblázatot csak
abban az esetben töltsék ki, ha a pályázó intézmény nem azonos a koordináló
intézménnyel!
Az intézmény neve magyarul (Tüntesse
fel az intézmény teljes nevét, valamint rövidített elnevezését, ha van ilyen) |
|
Az intézmény neve angolul, németül vagy franciául |
|
Az intézmény típusa2 |
|
Az intézmény székhelye
Utca |
|
Házszám |
|
||
Irányítószám |
|
Város |
|
||
A kapcsolattartó személy
adatai
Név |
|
||||||
Beosztás |
|
||||||
Utca |
|
Házszám |
|
||||
Irányítószám |
|
Város |
|
||||
Telefon |
|
Fax |
|
||||
E-mail |
|
||||||
Honlap |
http:// |
||||||
A kedvezményezettek célcsoportja
(csak
egyet jelöljenek meg) |
2. Csereprogram |
Humánerőforrás
vezetők, szakképzési vezetők és munkatársak, oktatók, foglalkoztatási
tanácsadók |
A projekt címe (max.
100 karakter, szóközökkel együtt) |
Fiatal diplomás mérnökök szakmai
gyakorlata |
A projekt címe angolul, franciául vagy németül |
Practical Placements of Young
Engineering Graduates |
A projekt rövid címe (max.
25 karakter) |
DIPL06 |
A projekt kezdete: 2006.06.01. (éééé.hh.nn) |
A projekt vége: 2008.05.31. (éééé.hh.nn) |
Írjon rövid (max. 1 oldal, 30 sor terjedelmű) projekt-összefoglalót,
melyben jellemezze a projektben szereplő partnereket, ismertesse a projekt
céljait a partnerek/pályázó intézmény/kedvezményezettek szemszögéből, írjon a
pályázat hátteréről, arról, hogy milyen szükségleteket elégít ki a projekt,
illetve a projekt megvalósításának lépéseiről (mikor, hol, mi történik). |
||
|
- |
A
hagyományosan jó színvonalú magyar mérnökképzés legtöbb oldalról
(hallgatóság, gazdaság, kormányzat, stb.) kritizált része a szakmai
gyakorlatok, nemzetközi tapasztalatok nem elégséges volta. A projekt e
probléma megoldásához kíván hozzájárulni, elősegítve friss diplomásaink jobb
elhelyezkedési lehetőségét, országunk versenyképessége növekedését. A közvetlen cél a
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) és a Budapesti Műszaki
Főiskola (BMF) 30 végzett hallgatója átlagban 20 hét hosszúságú külföldi
szakmai gyakorlatának megszervezése, társfinanszírozása. Jelezzük, hogy a két
vezető fővárosi műszaki felsőoktatási intézmény már évek óta együttműködik a külföldi
szakmai gyakorlatok terén. A HU/02/PL/210 Leonardo da Vinci (LdV) mobilitási
projekt jelölt volt a 2004. évi hazai „Mobilitási Nívódíjra”. E közös munka
során merült fel a hallgatói érdeklődés diploma utáni szakmai gyakorlatok
iránt. Ez társult sok szakma (pl. építész, informatikus) elvárásával, ahol
gyakorlati tapasztalatok hiányában nem lehet elhelyezkedni, érdemi
tevékenységet végezni. A BME és a BMF közösen 2004-ben pályázott először a
friss diplomások kategóriában (HU/04/PL/308), és az akkor elnyert 15 gyakorlati
hely kevesebb mint fél év alatt betöltésre került. A tavalyi HU/05/PL/302
projekt is e tanév végére érdemben megvalósul, beleértve több hátrányos
helyzetű friss diplomás gyakorlatának megszervezését. A megvalósításnál (pl.
kiválasztás, felkészítés, minőségbiztosítás) építünk a korábbi LdV projektek
(kísérleti és mobilitási) tapasztalatára, illetve az új lehetőségekre (pl.
EURO-PASS), elvárásokra.. A hely rövidsége miatt itt csak néhány alapvető
elemre térünk ki: A vállalti
fogadókészséget több csatornán keresztül biztosítjuk. Ezek a Leo-Net 26
ország több mint száz intézményét tömörítő hálózat (www.leo-net.org), a
partneregyetemek (TU Berlin, INSA de Rennes stb.) hasonló szervezeti
egységei, közvetlen vállalati kapcsolatok, illetve az EU országok gyakorlatát
követve törekedünk oktatóink, friss diplomásainknk aktivitása növelésére,
tapasztalataink szerint ez a legjobb garancia a későbbi sikeres
végrehajtáshoz.. A szerződéskötés
alapvető feltétele egy egyetemi mentor léte, a mindkét fél (vállalat – egyetem)
által elfogadott munkaterv. Ezt kiegészíti a kulturális, nyelvi felkészítés. A
hallgatók külföldi tartózkodása alatt folyamatos a gyakorlatok nyomon
követését (kettős irányítás). A munka elismerésnél a "szokásos"
módszerek (pl. vállalati ajánlólevél) mellett alkalmazzuk az EUROPASS
bizonyítványt. A menedzsment,
tájékoztatás, kommunikáció terén párhuzamosan futnak a hagyományos ("Ösztöndíj
Kalauz" kiadvány, plakát, faliújság, újságcikk, telefon), és a modern
technikákat (email, honlap - www.tudig.bme.hu - Leonardo / Szakmai
gyakorlatok). E pályázat elkészítői,
tervezett végrehajtói 1999 óta több mobilitási projektet szerveztek az LdV
program keretében Részt vettek a HU/01/PL/202 projekt megvalósításában, mely
a projektmenedzsment és fenntarthatóság kategóriában magyar "Mobilitási
Nívódíj"-ban részesült, illetve 2005. januárjában Oslóban elismerő
oklevelet kapott, mint Európa 5 legjobb felsőoktatási mobilitási projektjének
egyike. A Leonardo program
népszerűsítését, a disszeminációt mindig fontosnak tartottuk (pl. 2004 -
2005-ben cikkek, előadások hazai és nemzetközi (ICEE, EAIE) konferenciákon,
műsor az MTV-ben), hiszen ez a Leonardo program ismertségének növelése
mellett lehetősét ad újabb partnerkapcsolatok kiépítésére is. |
|
|
|
Összefoglalás angolul, franciául vagy németül
- |
The Hungarian
engineering education traditionally has a good reputation in all over the
world. However the lack of professional and international experience is often
criticised (by students, economy, government, etc.). This project proposal
intends to contribute to the resolution of this situation in part, improving
the job-market value of the young graduates and consequently the
competitiveness of the Hungarian economy. The direct goal is to
organise and co-finance foreign practical internship for 30 young graduates
of the Budapest University of Technology and Economics (BME) and the Budapest
Tech (BMF) for an average of 20 weeks in length each. The 2 leading
educational institutes of technology from the capital have been cooperating
for several years in foreign practical placements. The Leonardo da Vinci
(LdV) mobility project HU/02/PL/210 was among the nominees for the Hungarian
“Mobility Award” of year 2004. The 2 similar projects of the last years (HU/04/PL/308,
HU/05/PL/302) have been realized practically in half a year, including the
participation of some disadventegeous (in social sense) students. The experiences of the
previous LdV projects (mobility and pilot) and new demands, possibilities
(e.g. EUROPASS) will be used. Due to the lack of space only some basic
principles are mentioned here: Several channels will
be applied to identify host enterprises. These channels are: the Leo-Net
network, which gathers more than one hundred institutions from 26 countries
(www.leo-net.org), the similar organisations of our partner universities (TU
Berlin, INSA de Rennes etc.), directly the existing university-company
partnerships, and based on the practice of the EU countries we encourage the
activity of our teachers and the young graduates, which according to our
experience is the main guarantee of the successful implementation). The main condition of
signing the contract is the existence of a university tutor / mentor, and a
learning plan accepted by both partners (enterprise – university). There is a
continuous monitoring of the practical training (double guidance) during the
stay abroad. In the acceptance besides the „classical” methods (e.g. letter
of recommendation from the company) the EUROPASS certificate will be applied. The traditional (a
recently published booklet, posters, bulletin boards, newspaper articles,
telephone) and modern methods (email, web-page: www.tudig.bme.hu , mailing
lists) are used simultaneously in the management and the information,
communication. The makers of this
application have carried out several Leonardo mobility projects since 1999
and among others they took part in the implementation of project HU/01/PL/202
which was awarded by the Hungarian Mobility Award (in the category of
project-management and sustainability), and
was rewarded in Oslo (Norway) as one of the best 5 European higher
educational Leonardo mobility projects in January 2005. We’ve always been aware
of the significance of the popularisation and dissemination of the Leonardo
programme (e.g. in years 2004-2005 articles and presentations at national and
international (e.g. ICEE, EAIE) conferences on education, programme on the
Hungarian television, MTV), which helps us to create new cooperation as well.
|
|
A mai napon az
intézményre vonatkozóan felelősségem teljes tudatában kijelentem, hogy:
-
nem áll csődeljárás, felszámolási vagy végelszámolási
eljárás alatt, nem kötött egyezséget hitelezőivel, tevékenységeit nem
függesztette fel, nem folyik ellene ilyen jellegű eljárás, és nincsen a nemzeti
jogszabályok és rendelkezések által előírt eljárásból eredő, hasonló
helyzetben;
-
nem ítélték el jogerősen olyan
okokból, amelyek alapján megkérdőjelezhető szakmai megbízhatósága;
-
nem ítélték el jogerősen
szakmai vétséggel összefüggő szabálysértés miatt;
-
országa törvényeinek
megfelelően eleget tett és tesz társadalombiztosítási járulék- és adófizetési
kötelezettségének;
-
nem ítélték el jogerősen
csalásért, vesztegetésért, bűnszövetkezetben való részvételért vagy bármilyen
törvényellenes tevékenységért, amely az Európai Unió pénzügyi érdekeire nézve
hátrányos;
-
nem állapították meg róla,
hogy súlyos szerződésszegést követett el a közösségi[4]
költségvetésből finanszírozott közbeszerzési eljárással vagy egyéb támogatási
eljárással összefüggésben;
-
tudomásom szerint nem áll fenn összeférhetetlenség
(családi, személyes, politikai, nemzeti, gazdasági vagy bármilyen
érdekérintettség) egy olyan intézménnyel vagy személlyel kapcsolatosan, ami/aki
közvetlen illetve közvetett módon érintett a pályázat bírálatában vagy a
szerződéskötésben;
-
nem tájékoztatja hamisan az Európai Bizottságot a
bírálati szakasz ideje alatt, és nem mulasztotta el az igényelt információk
átadását.
Továbbá, a mai napon kijelentem, hogy az intézmény
rendelkezik a pályázat sikeres megvalósításához:
-
jogképességgel
-
szilárd és elegendő anyagi forrásokkal
-
a megkövetelt kompetenciákkal és szakmai
képesítésekkel
Tudomásul veszem, hogy
hamis nyilatkozat esetén adminisztratív és anyagi szankció hajtható végre
ellenem vagy az intézményem ellen.
Igazolom, hogy a pályázati űrlapon feltüntetett
adatok megfelelnek a valóságnak.
Hivatalos aláíró adatai (a
pályázó intézmény részéről) &
Név |
Dr. ZRINYI MIKLÓS |
Beosztás |
rektorhelyettes |
A pályázat hitelesítése
Dátum: 2006. május 16. Hivatalos
aláírás Az
intézmény pecsétje
2
A
pályázat indoklása
|
2.1
Igényfelmérés &
|
|
·
Milyen
európai, nemzeti, regionális, és/vagy szektoriális szintű igények, illetve
intézményi stratégiai prioritások kielégítésére irányul a projekt? |
|
- |
A pályázat elsősorban a
hazai mérnökképzés szakmai gyakorlat és nemzetközi elemeinek növelése igény
kielégítéséhez járul hozzá. Ez megfelel a kedvezményezettek - friss diplomás
egyetemi, főiskolai hallgatók- elvárásainak. Igazolásul álljon itt a BME
Diákközpont gondozásában (felelős kiadó: Veres Gábor) készült "A
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Friss Diplomásainak
Elhelyezkedési Esélyei” 2005. szeptemberében megjelent 40 oldal terjedelmű
kérdőíves felmérést összegező, értékelő kiadvány Vezetői Összefoglaló része
(2. oldal): „Ahogy az elmúlt hat évben, úgy most is az egyetemi képzés fő
gyengesége a szakmai gyakorlatok hiánya, vagy nem kielégítő aránya az oktatás
egészén belül. A pályakezdők gyakorlatának hiányát egyre több gazdálkodó emeli
ki.”.Hasonlóan nyilatkoznak (szakmai, nyelvi ismeretek nem elégséges volta) a
vállalatok képviselői a BME Társadalmi Szenátusában. A projekt
partnerintézményei érdekeltek a szakmai gyakorlatok sikeres lebonyolításában.
Ezek ugyanis részben e célra létrehozott szervezetek (pl. a LEO-NET hálózatot
vezető DANUBE), részben olyan felsőoktatási intézmények (TU Berlin, INSA de
Rennes) melyek a kölcsönösség alapján maguk vállalkoztak a közös
tevékenységre. A fent idézett felmérés
azt is bizonyítja, hogy a munkaerő felvételnél a vállalatok egyértelműen
előnyben részesítik a szakmai (különösen külföldi) tapasztalatokkal
rendelkezőket. Megjegyzendő azonban, hogy a szakmai gyakorlatra történő
vállalati fogadókészség több tényező, elsősorban a piaci helyzet, függvénye. Végezetül megemlítendő,
hogy az egységesedő Európa alapvető érdeke a világméretű versenyben a több
kultúrában járatos, magasan képzett szakemberek számának növelése. E tényt az
általános európai nyilatkozatok mellett bizonyítja az utóbbi időben megélénkült
tevékenység az EU műszaki felsőoktatása fejlesztésére (pl. gondolatok, viták
az Európai Műszaki Egyetem témában). |
|
|
·
Mutassa
be a kedvezményezettek csoportját (típus, foglalkozási/képzési terület, a
képzés vagy foglalkoztatás szintje, esetleges fogyatékosságok, szociálisan
hátrányos helyzet, stb.) és speciális igényeiket! |
|
- |
A kedvezményezettek a
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a Budapesti Műszaki
Főiskola friss diplomásai, különös tekintettel azokra a szakokra, ahol a
hallgatók kiugróan magas helyre tették a képzés hiányosságai között a szakmai
gyakorlatok, nyelvtanulási lehetőségeket (építész, infomatikus, műszaki
menedzser, villamosmérnök). A pályázati kiírással
összhangban, az előző évi projekthez hasonlóan, a kedvezményezettek
kiválasztásánál előnyt élveznek a
hátrányos helyzetű friss diplomások. Erre (beleértve a hátrányos helyzet
pontos definícióját) külön felhívjuk a figyelmet az ösztöndíjak
meghirdetésénél (faliújság, honlap, elektronikus újság stb.). |
|
2.2
A projekt céljai &
|
||
·
Mutassa
be a projekt céljait a fentebb vázolt igényeknek, illetve a saját intézménye
és a partnerintézmény(ek) stratégiai céljainak tükrében! |
||
- |
A projekt közvetlen
célja 30 BME / BMF friss diplomás szakmai készsége, szaktudása,
munkakultúrája, nyelvtudása stb. fejlesztése külföldi szakmai gyakorlat
által, segítve ezzel a munkaerőpiaci esélyeiket. Ezen túl a BME stratégiai
tervében szerepel a szakmai gyakorlatok (ezen belül a külföldiek) számának
növelése, rendszerének kialakítása. A kérdésnek külön jelentőséget ad a
kétciklusú mérnökképzésre való áttérés, mely vélhetőleg a két nagy budapesti
mérnökképző intézmény kapcsolataira is jelentős hatással lesz. A Leonardo
program segíthet a szervezeti keretek, partnerkapcsolatok, lebonyolítás,
értékelés módszereinek kialakításában, továbbfejlesztésében. E célból hozta
létre a BME 2002-ben a Leonardo Irodát, mely keretében e projekt szervezői
tevékenykednek. Reményeink szerint a projekt multiplikáló hatására az
érintett friss diplomás rétegből mind többen (természetesen nem csak a
Leonardo program keretében) vehetnek részt külföldi szakmai gyakorlatokon. Az oktatási intézmény
partnereket hasonló statégiai célok vezérlik, mint a BME, BMF-t. A konzurcimui tag
vállalatok többségével már évek óta, kölcsönös megelégedésre, működünk
együtt. Megemlítendő, hogy
Magyarország EU tagsága miatt az utóbbi időben láthatóan növekedett az EU
tagországok oktatási intézményei, vállalatai érdeklődése az együttműködés
iránt e téren. Az egyik vállalati konzorciumi tag (DOW) is egy ilyen
kapcsolatépítő találkozót követően csatlakozott a projekthez. |
|
|
||
·
Mutassa
be, hogy a nemzetközi mobilitás hogyan illeszkedik a kedvezményezettek
igényeihez, és milyen hozzáadott értékkel bír oktatásuk és képzésük szempontjából! |
||
- |
A friss diplomás
szakmai gyakorlatokat az elméleti tanulmányokat kiegészítő szakmai
tapasztalatok megszerzése, a munka világának megismerése (pl. csoportmunka)
indokolja. A nemzetközi mobilitás
amellett, hogy mindezeket elősegíti, kiegészül az európai kultúra (ezen belül
munkahelyi) megismerésével, az idegen nyelvi ismeretek (benne általános,
szaknyelv) megszerzésével, a kommunikációs készségek növelésével |
|
|
||
·
Hogyan
illeszkedik a projekt céljaihoz a külföldi gyakorlat/csereprogram időtartama
és a választott fogadó ország? |
||
- |
A "mérnöki" gyakorlatok esetén
a vállalatok egyértelműen a hosszabb időtartamút igénylik (hiszen elvárják,
hogy a kedvezményezett ténylegesen hasznos munkát végezzen, általában
megoldjon egy konkrét feladatot). A célországok kiválasztásánál 2 szempont
volt irányadó: --A francia és német nyelvterületű
országokkal hagyományosan szoros a kapcsolat, már korábbi projektekben is
sikeresen együttműködtünk. Ezen országok hazánk legjelentősebb gazdasági partnerei. --Emelett a programnak szeretnénk
európai dimenziót adni, lehetőséget adni hallgatóinknak más EU tagállam
választására is. Erre utal a Leo-Net szervezet, illetve két multinacionális
vállalat bevonása, melyek több EU tagországban rendelkeznek telephellyel. |
|
|
||
·
Ha
intézményüknek már korábban is volt hasonló Leonardo projektje, milyen
új/innovatív elemeket tartalmaz a jelenlegi pályázat a korábbi projekthez
képest? |
||
- |
Intézményeink
(BME, BMF) 2004-es illetve a 2005-ös pályázati fordulóban részesültek
támogatásban a friss diplomások kategóriában. E két projekt tapasztalatai
alapján bebizonyosodott, hogy nagyon nagy igény van ilyen jellegű szakmai
gyakorlatokra. A jelentkezők közül
azokat a pályázókat részesítjük előnyben, akiknek a legkedvezőtlenebbek a
munakerőpiaci esélyeik. Így a korlátozott számú gyakorlat összhatása
megnövelhető, egyénekre nézve annak pozitív hatása nagyobb lesz. Új elem,
hogy az eddiginél tudatosabban készítjük fel a végzős hallgatókat a
munkavállalásra, illetve az ezt megelőző, elősegítő szakmai gyakorlatokra
(pl. tájékoztatók, Ösztöndíjkalauz kiadvány, részvétel állásbörzéken). PRIORITÁSOK. Az alább
következő kérdéshez szóbeli kiegészítésként jelezzük, hogy a). a mellékelt
esélyegyenlőségi lapon szereplő adatokat a most futó projektünk tapasztalata
alapján adtuk meg, PARTNEREK. A következő
oldalak táblázataihoz is szeretnénk néhány szóbeli kiegészítést tenni: A
fogadó intézmények teljes listája NEM KERÜL KÖZVETLENÜL MEGNEVEZÉSRE. Az
eddigi tapasztalataink azt mutatták (melyek részletes kifejtésére itt most
nem térünk ki), hogy több mint egy évvel egy szakmai gyakorlat tényleges
megkezdése előtt nem lehet megbízhatóan előre jelezni se az érintett
kedvezményezetteket (különösen, amennyiben friss diplomásokról van szó), se a
fogadó vállalatokat. Amikor erre kísérletet tettünk (pl. a MOBI2000 -
HU/99/2/07/109/PL/II.1:2.a/FPI projektben), akkor az esetek kb. felében
konzorciumi tag módosítási kérelmet kellett benyújtanunk. Ezért döntött a
konzorcium úgy, hogy csak néhány reprezentatív vállalatot, illetve a fő
közvetítő partnereket nevezi meg. Hangsúlyozzuk, hogy a megfelelő kedvezményezettek
és vállalatok felkutatása a 10 éves tapasztalat birtokában nem jelent
problémát. KITÖLTÉS. A partnerekre
vonatkozó táblázatok, illetőleg az őket bemutató szöveges rész számozása nem
egységes. Mi a táblázat számozását követtük (azaz pl. a C1 partnert a C1
mezőbe írtuk, habár tartalmilag a C6-ba kellett volna). A formázás nem a
legszerencsésebb, a felesleges mezőket nem tudtuk kitörölni. Sajnos nem
működik nyelvi ellenőrzés ("spell check") az űrlapon. Mindezek
esetleges zavaró hatása miatt elnézést kérünk. |
|
|
|
|
|
||
·
Amennyiben
projektötlete kapcsolható a hazai Leonardo Nemzeti Iroda által meghatározott
prioritások valamelyikéhez (vagy akár többhöz), kérjük, jelölje meg. |
||
|
a)
a szociálisan
hátrányos helyzetű célcsoportok mobilitási projektjei (Amennyiben ezt a
prioritást bejelöli, kérjük, hogy feltétlenül mellékelje pályázatához a Tempus
Közalapítvány honlapjáról 2005. november végétől letölthető esélyegyenlőségi
kiegészítő adatlapot, amely a szociálisan hátrányos helyzetet és a
fogyatékosságot definiálja és amelyen feltüntetheti az erre vonatkozó
adatokat.)............. b)
azok a mobilitási
pályázatok, amelyek munkaerő-piaci vagy vállalaton belüli képzést c)
a szakmai
alapképzésben résztvevő fiatalok számára szervezett legalább 8 hetes külföldi d)
azok a
csereprogramok, amelyekben a tanárok/oktatók tényleges szakmai gyakorlaton e) azok a csereprogramok, amelyek az integrált oktatás (sajátos
nevelési igényű tanulók integrált oktatása) bevált módszereinek a
tanulmányozását célozzák....................................................... |
|
3
Partnerek
&
|
Egy
partnerintézmény csak egyszer szerepeljen az alábbi táblázatokban; a jelen
projektben betöltött fő tevékenysége/szerepe alapján.
Mellékelje az
összes – de legalább a minimális partnerszámnak megfelelő számú - együttműködő
partner szándéknyilatkozatát!
A táblázat A1-es sorában szerepeljen a pályázó intézmény, ha
van koordináló intézmény, azt az A2-es sorban tüntesse fel.
N° |
Ország kód[5] |
Az intézmény neve magyarul |
Típus kód [6] |
Utca, házszám Irányítószám/város |
Telefon Fax E-mail |
A kiutazó kedvezményezettek száma |
|
A1 |
HU |
Budapesti Műszaki és
Gazdaságtudományi Egyetem |
|
Műegyetem rkp. 1-3. H-1111, Budapest |
+3614631555,
+36309329626 varga@bme-intl.sulinet.hu |
22 |
|
A2 |
HU |
Budapesti Műszaki Főiskola |
|
Tavaszmező utca 17. H-1084,
Budapest |
+3612102651 dudas.maria@kvk.bmf.hu |
8 |
|
A3 |
|
|
|
|
|
|
|
A4 |
|
|
|
|
|
|
|
A5 |
|
|
|
|
|
|
|
A6 |
|
|
|
|
|
|
|
A7 |
|
|
|
|
|
|
|
A8 |
|
|
|
|
|
|
|
A9 |
|
|
|
|
|
|
|
A10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Összesen |
30 |
|
Ebben
a táblázatban csak azok a fogadóintézmények szerepeljenek, amelyek ténylegesen
fogadják a kedvezményezetteket, a közvetítő intézmény(eke)t a 3.3-as
táblázatban tüntesse fel.
N° |
Országkód[7] |
Az intézmény neve nemzeti nyelven |
Típuskód [8] |
Utca, házszám Irányítószám/város |
Telefon Fax E-mail |
A fogadó intézménybe érkező kedvezményezettek száma |
B1 |
DE |
Opsira GmbH |
|
Leibnizstr. 20 D-88250
Weingarten |
+49 751561890, klug@opsira.de |
|
B2 |
FI |
ROAL Oy |
|
Tykkimaentie 15, PO Box 57 FI-05201 Rajamaki |
+358 9 290 420, jari.vehmaanpera@roal.fi |
|
B3 |
NL |
Royal Nedalco |
|
Van Konijnenburgweg 100, 4612 PL Bergen op Zoom |
+31 164213480, w.delaat@nedalco.nl |
|
B4 |
|
|
|
|
|
|
B5 |
|
|
|
|
|
|
B6 |
|
|
|
|
|
|
B7 |
|
|
|
|
|
|
B8 |
|
|
|
|
|
|
B9 |
|
|
|
|
|
|
B10 |
|
|
|
|
|
|
B11 |
|
|
|
|
|
|
B12 |
|
|
|
|
|
|
B13 |
|
|
|
|
|
|
B14 |
|
|
|
|
|
|
B15 |
|
|
|
|
|
|
B16 |
|
|
|
|
|
|
B17 |
|
|
|
|
|
|
B18 |
|
|
|
|
|
|
B19 |
|
|
|
|
|
|
B20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Összesen |
30 |
Megjegyzés:
Ebben a táblázatban sem küldő, sem fogadó intézmények ne szerepeljenek.
N° |
Országkód[9] |
Az intézmény neve nemzeti nyelven |
Típuskód[10] |
Utca/ házszsám Irányítószám/ város |
Telefon Fax E-mail |
C1 |
AT |
DANUBE Europäische Bildung,
Forschung und Technologie |
|
Zieglergasse 28 A-1070 Wien Austria |
+43 1 5240606, +43 1
5240606-99, bwoeram@danube.or.at |
C2 |
DE |
Technische Universität Berlin, Career
Service |
|
Hardenbergstr. 36a, D-10623
Berlin |
+49 30 31421456, +49
30 314 24087, agnes.matuschka@tu-berlin.de |
C3 |
FR |
INSA de Rennes (Institut
National des Sciences Appliquées de Rennes) |
|
20 avenue des Buttes
de Coësmes-CS14315 35043
Rennes Cedex |
+33 (0) 223238593,
+33(0)223238396, philippe.echard@insa-rennes.fr |
C4 |
HU |
Dow Hungary Chemicals Ltd. |
|
Lajos u. 48-66, 1036 Budapest |
+36 12508430, ZRAJKI@dow.com |
C5 |
|
|
|
|
|
C6 |
|
|
|
|
|
C7 |
|
|
|
|
|
C8 |
|
|
|
|
|
C9 |
|
|
|
|
|
C10 |
|
|
|
|
|
3.4
A partnerintézmények részletes
bemutatása&
|
Kérjük, hogy a 3.1-es
és 3.3-as táblázat szerinti sorrendben és számozással mutassa be a
partnerintézményeket! |
|
|
|
A1 |
Pályázó intézmény:
mutassa be intézményét és a projektben betöltött szerepét! - Az 1782-ben alapított Budapesti Műszaki és
Gazdaságtudományi Egyetem (www.bme.hu) nemzetközileg elismert kutató, oktató
egyetem. 8 Karán (építész, építő, gazdaság és társadalomtudományi, gépész,
közlekedés, természettudományi, vegyész, villamos és informatikai) kb. 16.000
magyar és külföldi hallgató folytat több szinten (akkreditált felsőfokú
szakképzés, főiskola, egyetem, Ph. D., mérnöktovábbképzés, távoktatás stb.)
tanulmányokat. A BME 5 nyelven oktat (magyar, angol, francia, német, orosz). A
pályázó hazánk legnagyobb okleveles mérnökképző intézménye. A mérnöki szakok
képzési követelményei tartalmaznak egy szakmai gyakorlatot. A Budapesti
Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem hagyományosan nagyszámú hallgatót küld
ki külföldi szakmai gyakorlatra. Az egyetem 2002-ben kinevezett egy Leonardo
intézményi koordinátort, a program különböző pályázati formái hatékonyabb,
egységes egyetemi kezelésére. Az
egyetem rendszeresen nyomon követi végzett hallgatói szakmai pályafutását. Az
itt elhangzó vélemények, illetve a jelenlegi végzés előtt álló hallgatók
igényének eleget téve most harmadszor pályázik a BME friss diplomások szakmai
gyakorlatai megszervezésére. A BME
részt vesz a szakmai gyakorlatok szervezése minden főbb elemében (a friss
diplomások kiválasztása, felkészítése, tutorálása, mentorálása, a gyakorlat
értékelése stb.). A BME
végzi a projekt szakmai és pénzügyi koordinálását. A projekt minőségbiztosítása,
az eredmények terjesztése elsősorban a BME feladata. |
|
|
|
Minden
partner esetében (ha van, a koordinátor intézménynél is) mutassa be azok
tevékenységi körét, a nemzetközi mobilitási együttműködések terén szerzett
tapasztalataikat és az együttműködésben betöltött szerepüket és feladataikat!
Indokolja meg, hogy miért ezek a partnerek vesznek részt az együttműködésben! Egy partnerintézményt maximum 15
sorban mutasson be! |
A2 |
-A három nagy
hagyományú oktatási intézményből 2000-ben létrejött Budapesti Műszaki
Főiskola (www.bmf.hu) öt karán, budapesti, székesfehérvári telephelyén kb.
8000 hallgató folytat gépész, villamos, könnyűipari mérnöki, gazdasági,
informatikus tanulmányokat. A
Főiskola az oktatás tartalmának kialakításában egyensúlyra törekszik az
időtálló alapismeretek és a gyakorlati életre való közvetlen felkészülést
segítő ismeretek között, hangsúlyt helyez a hallgatók idegen nyelvi
képzésére. A BMF
részt vesz a szakmai gyakorlatok szervezése minden főbb elemében (a friss diplomások
kiválasztása, felkészítése, tutorálása, mentorálása, a gyakorlat értékelése
stb.). A BMF
és a BME az elmúlt 4 évben összesen 5 Leonardo mobilitási projektben volt
partner. A koordinálást minden esetben a BME és annak ugyanazon
projektmenedzsment csoportja végezte. Az együttműködést azonban nemcsak a közös
tapasztalat, hanem konfliktumentes, hatékony munkakapcsolat is erősíti a két
intézmény projektmenedzsmentje között. |
|
|
A3 |
- |
|
|
A4 |
- |
|
|
A5 |
- |
|
|
A6 |
- |
|
|
A7 |
- |
|
|
A8 |
- |
|
|
A9 |
- |
|
|
A10 |
- |
|
|
|
|
|
|
C1 |
-A DANUBE (www.danube.or.at ) Europaische Bildung,
Forschung und Technologie az osztrák Leonardo Nemzeti Iroda regionális
partnere EU szakmai gyakorlatok szervezésében. Évente kb. 200 diák szakmai
gyakorlatát szervezi. Alapító tagja a LEO-NET (Leonardo Network for Academic
Mobility) szervezetnek, az ő munkatársaik végzik a szervezet adminisztratív
feladatait. Nagy tapasztalatokkal rendelkezik európai projektek
megvalósításában (1997 óta több mint 20, többségében Leonardo, projektnek
voltak koordinátorai. A BME 2002-ben belépett a LEO-NET hálózatba (melynek
vezetője a DANUBE igazgatója, www.leo-net.org). A szervezet JOE álláskereső,
közvetítő adatbázisa fontos segítség a kedvezményezetteknek. A szervezet
tagjai rendszeres munkakapcsolatban vannak. A DANUBE a projektben való
részvételét a szándéklevél részletezi. Itt kiemeljük a vállalati fogadókészség
biztosítását, illetve nagy tapasztalataikra építve az egész folyamat magas
színvonalának garantálását. |
|
|
C2 |
-A TU Berlin
(www.tu-berlin.de ) Németország egyik legjelentősebb egyeteme. Profilja
túlmutat a hagyományos műszaki egyetemekén. 8 karán, hasonlóan a BME-hez, a
mérnöki tanulmányok mellett természettudományos, társadalomtudományi és
gazdasági képzések is folynak kb. 30000 hallgató számára. A TU Berlin Karrier Központja és a BME/BMF
Leonardo munkatársai korábban is együtt működtek szakmai gyakorlatok
kölcsönös megszervezésében, színvonalas lebonyolításában. |
|
|
C3 |
-INSA de Rennes
(www.insa-rennes.fr , Institut National des Sciences Appliques de Rennes). Az
INSA-k, öt francia mérnökképző intézményt ("grandes écoles") tömörítő
hálózatának tagja (Lyon, Rennes, Rouen, Strasbourg, Toulouse). A BME
1992 induló francia nyelvű első ciklusú képzése (első 4 szemeszter) fő
partnere, a képzés elvégzését igazoló bizonyítvány kiadója. Az ehhez a
képzéshez tartozó, (a 2. szemesztert követő) nyári szakmai gyakorlatok aktív
részvevője (a "szokásos" tevékenységek /monitoring, értékelés stb./
mellett, pl. éveken át ők kötötték a biztosítást a részvevő immár több száz
hallgatónak). Az
INSA de Rennes e projektben a szakmai gyakorlatokhoz a vállalati
fogadókészség biztosításában közreműködik. |
|
|
C4 |
- Dow Chemical Company (www.dow.com). A Dow Chemical
Company a világ egyik vezető vegyipari vállalata, fő tevékenysége vegyipari
és műanyagipari alapanyagok, félkésztermékek, autógyártásban, építőiparban és
mezőgazdaságban alkalmazott termékek gyártása. A Union Carbide vállalattal
2001 februárjában lezárult egyesülés eredményeként jelentősen megnövekedett
cég 35 ország 171 gyártóüzemében előállított több, mint 2500 féle termékét és
a kapcsolódó szolgáltatásokat nyújtja ügyfelei részére a világ 168
országában. Az alapításának 100. évfordulóját 1997-ben ünneplő Dow 50 ezer
alkalmazottat foglalkoztat. A Dow 1970
óta van jelen Magyarországon. 1991 óta gyártják a kétszeresére megnövekedett
kapacitású balatonfűzfői üzemben a styrofoam termékcsaládot. A Dow EU
országokbeli telephelyein kínál szakmai gyakorlatot a friss diplomásoknak..
Mint ilyen szerepelhetne a B. táblázatban is. |
|
|
C5 |
- |
Kérjük, hogy a 3.2-es
és 3.3-as táblázat szerinti sorrendben és számozással mutassa be a
partnerintézményeket |
|
|
|
|
Minden
partner esetében mutassa be azok tevékenységi körét, a nemzetközi mobilitási
együttműködések terén szerzett tapasztalataikat és az együttműködésben
betöltött szerepüket és feladataikat! Indokolja meg, hogy miért ezek a
partnerek vesznek részt az együttműködésben! Egy partnerintézményt maximum 15
sorban mutasson be! |
B1 |
- Opsira GmbH (www.opsira.com). Az Opsira optikai érzékelőkkel,
mérésekkel, szimulációval stb. foglalkozó német vállalat. Több
korábbi Leonardo projekt keretében fogadott informatikus hallgatókat szakmai
gyakorlatra, diplomatervezésre, melyek minden érdekelt kölcsönös
megelégedésével végződtek. Az elmult evek folyamán már 7 szakmai gyakorlatos
fogadtak, szemeszterenként egyet és a cég egyik vezető munkatársa látogatást
is tett a Budapesten, ahol nemcsak a korábbi tevékenység folytatását, hanem
annak kiterjesztését - mérnők-fizikusokra - is felvetették. A kisvállalat (10
fős) különlegesen alkalmas a frissen végzett hallgatók szakmai
kompetenciájának fejlesztésére, mivel nem csak termeléssel, hanem magas
színvonalú fejlesztéssel is foglalkozik. A
projektben fogadóintézményként, illetve a németországi szakmai gyakorlatok
terén tanácsadóként vesz részt. |
|
|
B2 |
-Roal Oy
(www.roal.fi). A Roal Oy Finnorszag jelentős biotechnológiai kisvállalata
(kb. 50 dolgozó). Fő profiljuk az ipar igényeinek megfelelő enzimek
fejlesztése és gyártása. A papíripar számára kifejlesztett ECONASE széria
enzimjei széles körben alkalmazottak a biológiai fehérítés területén. A ceg
kulonosen nagy hangsúlyt fektet a K+F tevékenységre és a környezetvédelemre.
A projektben mint új fogadóintézmény vesznek részt. |
|
|
B3 |
- Royal Nedalco
B.V. (www.nedalco.com). A NEDELCO a holland Cosun és CSM cukor termelők közös
vállalkozása Európa legnagyobb mezőgazdasági eredetű etilalkohol gyártója.
Telephelyei több EU országban (BE, DE, IT, NL) vannak. A BME Vegyészmérnöki
Karával hosszabb időre visszanyúló szakmai kapcsolatai vannak. A Leonardo program
keretében rendszeresen fogadnak magyar hallgatókat. Részvételük, vegyipari
cég révén, kapcsolódik a FACE Leonardo
hálózati projekthez is (www.face.net.tc) . |
|
|
B4 |
- |
|
|
B5 |
- |
|
|
B6 |
- |
|
|
B7 |
- |
|
|
B8 |
- |
|
|
B9 |
- |
|
|
B10 |
- |
B11 |
- |
|
|
B12 |
- |
|
|
B13 |
- |
|
|
B14 |
- |
|
|
B15 |
- |
|
|
B16 |
- |
|
|
B17 |
- |
|
|
B18 |
- |
|
|
B19 |
- |
|
|
B20 |
- |
|
|
|
|
C6 |
- |
|
|
C7 |
- |
|
|
C8 |
- |
|
|
C9 |
- |
|
|
C10 |
- |
|
4
A
külföldi gyakorlat/ csereprogram megvalósítása
|
·
Mutassa
be a kedvezményezettek kiválasztásának folyamatát és szempontjait! |
|
- |
A kiválasztás (a hallgatói
projektekhez hasonlóan) több csatornán keresztül, iterációs folyamatban fog
zajlani. A 2 fő módszer: 1. A BME/BMF friss diplomásai
lehető legszélesebb köre tájékoztatása után az érdeklődők kitöltenek egy
pályázati dossziét. A pályázati anyagban szerepelnie kell az esetleges hátrányos
helyzet bizonyításának is. Ennek megléte esetén a pályázatot kiemelten
kezeljük. A pályázati anyagot egyes esetekben a Kar illetve Tanszék
vezetőjének bevonásával értékeljük (pl. A Közlekedésmérnöki Kar – RLE
International céghez küldött gyakornokai). Ezt juttatjuk el az oktatók,
hallgatók, a konzorciumi tag, illetve a közvetítő szervezeteken keresztül
megtalált vállalatokhoz. A vállalat kiválasztja a megfelelőnek tűnő volt
hallgatót, egyes esetekben tesztelés (szakmai, személyiség, személyes beszélgetés)
útján. 2. Az érdeklődő vállalatok elküldik
igényeiket (időnként bemutató előadást is tartanak). Ezek kerülnek
meghirdetésre a hallgatóság körében. Innen az előző módszer (dosszié stb.). A fő
szempont a vállalat és a gyakornok párosításánál a szakmai megfelelés és a gyakornok szakmai
kompetenciáinak, munkaerőpiaci helyzetének optimalizálása, a lehető
legnagyobb egyéni fejlődés elérése. A hátrányos helyzetű friss diplomások előnyt
élveznek a kiválasztásnál. Körükben azonos ráfordítás esetén nagyobb eredmény
elérése várható. |
|
|
·
Hogyan
tájékoztatják a lehetséges kedvezményezetteket, és milyen módszereket
terveznek a kedvezményezettek motiválására a külföldi gyakorlaton/
csereprogramon való részvételük érdekében? |
|
- |
A
kedvezményezettek körét leghatékonyabban modern információs technológiai
csatornákon lehet elérni (hallgatói illetve tematikus levelezőlisták,
internetes fórumokon keresztül, pl. www.tampont.bme.hu). Teljes körű
információt tartalmaz a Leonardo da Vinci programról, a projektekről a
www.tutor.nok.bme.hu honlap. A
hagyományos eszközöket is igénybe vesszük (faliújság, egyetemi újság). A
kettő kombinációjaként kiemeljük pl. a 2005-ben a BME-n megjelent
"ÖSZTÖNDÍJ-KALAUZ" kiadványt, mely kísérletet tesz a külföldi
részképzések, szakmai gyakorlatok (benne a Leonardo program), kutatási
lehetőségek hallgatók, friss diplomások számára egységes összefoglalására. A
kiadvány naprakész változata elérhető elektronikusan a www.tudig.bme.hu
címről (Erasmus/Socrates rész). Támaszkodhatunk
a korábbi Leonardo projektek népszerűségére is, a hallgatók, friss diplomások
már egyre nagyobb számban ismerik a lehetőséget és terjesztik is azt. A hátrányos helyzetű végzettek
azonosításában a Hallgatói Diákönkormányzat segítségét is igénybe vesszük. |
|
·
Hogyan
és mikor készítik fel a kedvezményezetteket a külföldi gyakorlatra/
csereprogramra: milyen nyelvi, lélektani és kulturális felkészítésen fognak
részt venni? |
|
- |
A
nyelvi felkészítést igénylő friss diplomások számára az igények szerint
angol, francia, illetve német intenzív kurzust szervezünk. A két oktatási
intézmény hallgatói közösen látogathatják azt, és elsősorban kommunikációs
helyzetekre való felkészítést és beilleszkedést segítő gyakorlatokat tartalmaz
majd és nem a szakmai kommunikációra helyezi a hangsúlyt. Amennyiben az
európai dimenziók kiszélesedésével további munkanyelvekből is igény támad
nyelvi előkészítésre (az olasz tekintetében ez évben jelentősebb lépéseket
tettünk), akár egyedi, egy-egy hallgatóra szabott kurzust is szervezünk,
ahogy azt az elmúlt évben már többször is megtettük. Ilyen esetekben akár
anyanyelvi tanárt is bevonunk néhány órában. A
pedagógiai és kulturális felkészítés többnyire egyéni konzultációt jelent. Az
érdeklődő illetve a programba bekapcsolódó friss diplomások tájékoztatása a
Leonardo programot évek óta bonyolító oktatók illetve egyéb munkatársak
feladata. Az összegyűlt tapasztalatok alapján a kiutazás szervezéséhez és a
kinttartózkodást megkönnyítendő különböző dokumentumok állnak a
kedvezményezettek rendelkezésére, melyek a honlapon elérhetőek. |
|
·
Adja
meg az egyes kiutazások[11]
tervezett munkaprogramját! |
|
- |
A
friss diplomásoknak kettős feladatot kell ellátniuk. Részben egy a
vállalattal előre egyeztetett feladatot megoldani, részben pedig részt venni
a vállalat mindennapi munkájában. A munkatapasztalatok (pl. csoportmunka)
megszerzése különösen fontos az önálló szakmai pálya megkezdésére készülő
fiatalnál. |
|
|
·
Mutassa
be azokat a lépéseket, melyek során megvitatják és kialakítják a fogadó
intézményekkel a külföldi gyakorlat/csereprogram tartalmát! |
|
- |
A
Kiválasztás (4.1.) résznél ismertetésre került a vállalat-gyakornok párosítás
meghatározásának mechanizmusa, amely már a feladat meghatározását is részben
tartalmazza. A szakmai feladat egyeztetésében az egyetemi mentor is részt
vesz, és a gyakorlatot ajánlásával annak ismeretében támogatja. A tényleges
munkaprogram leírása azonban alapvetően a fogadó cég feladata. Emellett
eljuttatunk a vállalatokhoz egy korábbi projektben kifejlesztett ajánlást a
gyakorlat néhány általános körülményére (pl. a cég bemutatása az első héten,
esetleges nyelvi, szakmai képzés a vállalat kezdeményezésére, tartalmas
ajánlólevél stb.). A menedzsment (hazai és konzorciumi tagok egyrészről,
vállalati humán erőforrás szakemberek másrészről) kezdeti kapcsolattartását a
szakemberek (BME képzési felelősök /pl. kari felelős / - vállalati üzemrész
vezető /), majd a tényleges mentorok konzultációja követi. |
|
·
Tutorálás:
Milyen módszerekkel és milyen gyakorisággal fogják a gyakorlat/ csereprogram
előrehaladását nyomon követni? |
|
- |
A kedvezményezettek írásban
(email-en keresztül) beszámolnak a munkáról, általános benyomásokról. Három
ilyen kötelező beszámolási kötelezettségük van, az első hét után, félidőben
és a gyakorlat befejezése után. Az ajánló mentorok, akik a munkafeladatot
részletesen ismerik igény szerinti kapcsolatban vannak a gyakornokkal. Lehetőség szerint (különösen új
vállalati partnernél) a friss diplomást legalább egyszer személyesen a
helyszínen meglátogatja a konzorcium valamelyik képviselője. Rendkívüli esetekben a külföldi
konzorciumi tagok képviselői azonnal tájékozódni tudnak. A
"normális" kapcsolattartás e-mailen és telefonon történik. |
|
|
·
Mentorálás:
Milyen módon és ki fogja a kedvezményezettek munkaprogramját és szakmai
fejlődését nyomon követni? |
|
- |
Minden kedvezményezetthez tartozik
egy egyetemi mentor (friss diplomás esetében többnyire a korábbi diploma
témavezető), aki a pályázatát ajánlja, a szakmai feladatot ismeri, és a
gyakorlat ideje alatt nyomon követi. Hasonlóan a vállalat is hozzárendel egy
mentort a hallgatóhoz, aki a napi munkában a főnöke. Lehetőség szerint a két
mentor személyesen is találkozik, illetve már létező szakmai kapcsolatuk van. A
rendszeres beszámolót kiegészítheti egy szélesebb publikum előtti bemutató
(poszter, előadás - pl. szakmai konferencia), amelyre akár a fogadó cég akár
az egyetem kéri fel a kedvezményezettet. |
|
·
Milyen módon biztosítják a képzés/gyakorlat
elfogadtatását, érvényesítését? Ki fogja elismerni a külföldi
gyakorlat/csereprogram során megszerzett készségeket és képességeket?
Mennyiben számít hivatalosnak ez az elismerés? (Ha rendelkezésükre áll,
kérjük, csatolja az alkalmazni kívánt elismerő dokumentum tervezetét!) |
|
- |
Európai elismerés. EUROPASS,
amely az Unió nevével (minőségi garancia) fémjelzi a szakmai gyakorlatot, és
igazolja annak megtörténtét. Vállalati
elismerés. A projekt kéri a vállalatoktól, hogy a gyakorlat befejezése után
adjanak részletes ajánlólevelet a hallgatónak. Ez a tartalmas, egyénre
szabott ajánlás a cégtől a jövőbeli munkáltatók számára a legautentikusabb
elismerési forma, amely nem csak a minőségbiztosított gyakorlat létét, hanem
annak tartalmát is pontosan leírja kitérve a megszerzett az egyéni
képességekre és szakmai kompetenciákra. |
|
|
|
|
|
·
Mutassák be a projekt értékelésének
folyamatát és módszereit, illetve az értékelésért felelős személyeket! |
|
- |
A projekt tevékenysége folyamatos értékeléséért a koordinátor
felelős. Őt felügyeli a BME Leonardo intézményi koordinátora, aki
rendszeresen (évente minimum egyszer írásban) beszámol Dr. Zrinyi Miklós
tudományos és nemzetközi rektorhelyettesnek. A minőségbiztosításban
közreműködnek a nagy tapasztalatú külföldi partnerek (pl. INSA de Rennes, TU
Berlin, DANUBE-LEONET). A pénzügyi szűkösség miatt konzorciumi ülést nem
tervezünk. A tagokkal a kommunikációt a hagyományos csatornákon folytatjuk
(e-mail, telefon, levél). Amennyiben ez szükséges telefon, video konferenciát,
vagy rendkívüli konzorciumi ülést (Magyarországon vidéken költségkímélés
miatt). Megjegyezzük, hogy a korábbi projektjeinknél mindegyikre volt már
példa. Aláhúzandó, hogy a projekt legfontosabb dokumentumai
naprakészen megtekinthetőek lesznek (hasonlóan a korábbiakhoz) mindig a
honlapon (a közvetlen cím: http://tutor.nok.bme.hu), illetve a hazai Leonardo
Iroda nemrég bevezetett, folyamatosan megújuló, tökéletesedő mobilitási
projektek nyilvántartásában. |
|
4.7
A kiutazások becsült adatai
|
A külföldi gyakorlatokat/cseréket kiutazási
csoportonként sorolja fel olyan módon, hogy az azonos paraméterekkel
rendelkező kiutazások egy sorba kerüljenek (azonos fogadóország, azonos
munkanyelv, azonos időtartam)!
Egy
sorba egy kiutazás (kiutazási csoport) kerüljön!
Kiutazás
sorszáma |
Küldő
ország[12] |
Fogadó
ország10 |
Munkanyelv(ek)[13] |
A külföldi gyakorlatok/ csereprogramok időkerete |
Kedvezmé-nyezettek
száma |
Azon
kedvezményezettek száma, akiknek a felkészítéséhez támogatást igényelnek |
Azon
kísérő személyek száma, akik számára támogatást igényelnek[14] |
||
Tervezett
időtartam[15]
(hetekben) |
A
külföldi gyakorlat/csere-program kezdete (éééé.hh.nn.) |
A
külföldi gyakorlat/csere-program vége (éééé.hh.nn.) |
|||||||
1 |
HU |
DE |
|
20 |
2006.09.01. |
2007.01.31. |
3 |
3 |
|
2 |
HU |
FR |
|
20 |
2006.09.01. |
2007.01.31. |
2 |
2 |
|
3 |
HU |
FI |
|
20 |
2006.09.01. |
2007.01.31. |
1 |
1 |
|
4 |
HU |
NL |
|
20 |
2006.09.01. |
2007.01.31. |
1 |
1 |
|
5 |
HU |
FR |
|
20 |
2007.01.01. |
2007.05.31. |
3 |
3 |
|
6 |
HU |
DE |
|
20 |
2007.01.01. |
2007.05.31. |
3 |
3 |
|
7 |
HU |
FI |
|
20 |
2007.01.01. |
2007.05.31. |
1 |
1 |
|
8 |
HU |
NL |
|
20 |
2007.01.01. |
2007.05.31. |
1 |
1 |
|
9 |
HU |
DE |
|
20 |
2007.09.01. |
2008.01.01. |
5 |
5 |
|
10 |
HU |
FR |
|
20 |
2007.09.01. |
2008.01.01. |
4 |
4 |
|
11 |
HU |
DE |
|
20 |
2008.01.01. |
2008.05.31. |
3 |
3 |
|
12 |
HU |
FI |
|
20 |
2008.01.01. |
2008.05.31. |
1 |
1 |
|
13 |
HU |
NL |
|
20 |
2008.01.01. |
2008.05.31. |
1 |
1 |
|
14 |
HU |
FR |
|
20 |
2008.01.01. |
2008.05.31. |
1 |
1 |
|
15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Összesen |
30 |
30 |
|
5
Projektmenedzsment&
|
·
Részletezze
a tervezett munka-és időtervet! Vázolja a projekt menedzsmentjét, illetve a
projekt szerződéses és pénzügyi vonatkozásait![16] Amennyiben a munkatervet táblázatos formában
kívánja kifejteni, azt kérjük, mellékletben csatolja. |
|
- |
A projekt menedzsere Varga Ildikó,
a BME Leonardo Iroda
projektkoordinátora lesz. Ezen projektmenedzsment (Dudás BMF, Varga,
Moson BME és még további oktató, adminisztratív munkatársak) által az utóbbi 8
évben eddig sikeresen megvalósított pályázatok részletei megtalálhatóak a
http://tutor.nok.bme.hu címen. A magyar és a külföldi partnerek többségével
már a jelen projektet megelőző időkből együttműködési szerződése van az
egyetemnek, a menedzserek személyesen ismerik egymást, voltak közös munkáik. A projekt végrehajtására a
konzorcium 24 hónapot kért. Várható azonban, hogy ennél kevesebb idó alatt
sikerül a megvalósítás. Az alábbiakban közöljük a projekt Időtervét: 2006. június-augusztusig. A végzős
hallgatók tájékoztatása, különös tekintettel azokra a hallgatókra, akik
érdeklődésüket már jelezték. Esetükben a projekt kért inulási időpontjára,
júniusra már a pályázati és döntési folyamat lezajlik és nyáron meg is
kezdhetik a gyakorlatot. Ez az előkészítő munka már megkezdődött, a 2005-ös
hasonló projekt lebonyolítása részeként, azaz csak a nyelvi és pedagógiai
felkészítés és a szerződéskötés marad hátra. Önéletrajzok, szakmai profilok elkészítése,
kedvezményezetti pályázatok értékelése. 2006. szeptember-október. Előzetes
szelekció. A szakmai szempontoknak megfelelő fogadó vállalatok megkeresése Az
ebből a körből utazó végzett hallgatók végleges kiválasztása. Ebben az első
körben elsősorban azokat a vállalatokat keressük meg, akik a korábbi
mobilitás projektekben már részt vettek, színvonalas munkát biztosítottak a
gyakornokoknak és érdeklődésüket az együttműködésre már jelezték is. 2006. novemberig a szakmai program
véglegesítése. A kinttartózkodás feltételeinek megszervezése, pl. szállás,
vállalati Leonardo szerződések megkötése A biztosítás, utazás, folyamatos
pénzügyi kapcsolattartás feltételeinek megszervezése. Szakmai, nyelvi,
kulturális felkészítés 2007 január. A gyakorlat
megkezdése. Mivel olyan gyakornok-vállalat kapcsolatokat hozunk létre amelyek
előfeltételei már most kialakulóban vannak, lehetséges akár a 2007. szeptemberi
munkakezdés is, reálisan azonban sokkal hamarabb nem várható. 2007. január - 2007 május. A
szakmai gyakorlatok szakmai, pénzügyi nyomon követése. A partnerkapcsolatokon
keresztül a programba becsatlakozni kívánó újabb fogadóvállalatok
felkutatása. Ez a feladat folyamatos, de ebben a periódusban intenzívebben
folyik majd, felkészülendő az újabb jelentkezőkre. Célunk, hogy a lehetőség
második meghirdetésekor (amennyiben a helyek még nem keltek el) további vállalati
ajánlatokat is bemutassunk az új érdeklődőknek. 2007. februártól: A tavaszi
szemeszterben diplomázó hallgatók minél szélesebb körben történő
tájékoztatása. A projekt bemutatása az iskolák hagyományos Állás Börzéjén. 2007. február, június. A szakmai
gyakorlatokról készült jelentések leadása. Értékelés. Egy nyílt fórum szervezése
a felsőbb éves hallgatók számára, amelyen a gyakorlatot befejezettek
beszámolnak a tapasztalataikról. A fórumon való bemutatkozás a gyakorlatot
befejezők számára előírt kötelezettség. Ez a korábbi projekteknél
rendszeresen nagy sikert aratott. |
|
6
Az
eredmények terjesztése &
|
·
Hogyan fogják megosztani és terjeszteni a
projekt eredményeit és a projekt során szerzett tapasztalatokat más
intézmények körében, szektoriális, és/ vagy regionális, nemzeti és nemzetközi
szinten? |
|
- |
A projekt(ek)re vonatkozó minden
fontosabb információ megtalálható - mindenki számára elérhető - a
www.tudig.bme.hu honlapon (Leonardo / Szakmai gyakorlatok rész). Ezen projekt menedzsment 1999 óta
foglalkozik Leonardo da Vinci mobilitási projektekkel. Az eredmények, tapasztalatok
közkinccsé tétele azóta több szinten folyik. Az alábbiakban röviden
ismertetjük az eddig a terjesztés terén végzetteket, melyet FOLYTATNI
KÍVÁNUNK e projekt időszakában is, és lehetőségek szerint új elemekkel
bővítünk. Intézményi szint. A BME/BMF
oktatói, hallgatói különböző fórumokon (plakát, ülés, újságcikk, kiadvány, honlap,
internetes újság stb.) megismerték a projekteket, rajtuk keresztül a Leonardo
programot. 2003 januárjától a BME Központi Épület Aula 1. emeletén Leonardo
Faliújság működik. Országos szint. Munkatársaink
(Dudás Mária - BMF, Varga Ildikó, Moson Péter - BME) több hazai konferencián,
Leonardo ülésen tartottak előadást. A Magyar Televízió "Uni-Jó"
címmel az ORTT támogatásával filmet (kb. 25 perc) készíttetetett a Leonardo
program bemutatására. A mobilitási programok szervezését a BME példáján
szemléltették. Nemzetközi szint. A projekt BME/BMF
szervezői részt vesznek (az esetek döntő többségében meghívott előadóként
előadásokat tartanak, cikkeket publikálnak) nemzetközi konferenciákon a
szakképzés, szakmai gyakorlatok témában. Néhány példa a közelmúltból: Párizs, 2004. június (Moson). CEFI
(Comité d'Etudes sur les Formations d'Ingénieurs, www.cefi.org) szeminárium
"Les formations d'ingénieurs dans les pays d'Europe Centrale et Orientale”.
Az eredmények a CEFI Dossier Partenariat Entreprises sorozata 100 oldalas
kiadványában is megjelentek. Torinó, Krakkó 2004, 2005.
szeptember. (Dudás, Varga, Moson). European Association for International
Education (EAIE, www.eaie.org) évi rendes (16-17.) közgyűlése. Pl. Workshop
XXIV. Towards content and language integrated LOP (Language for Occupational
Purposes) training. Bonn, 2004. november. (Moson).
Német Leonardo da Vinci Konferencia 2004, „Quality of mobility projects
university – enterprise” workshop. Budapest, 2004. november. (Varga).
EUROPASS konferencia. Poszter szekció. Oslo, 2005. január. (Dudás, Varga).
Nemzetközi "Mobilitási Nívódíj" átadási ceremónia. Film a
projektekről, poszter, vitafórum. Szakcikkek a témáról, pl.: P.
Moson, I. Varga: Quality of EU Leonardo mobility projects university –
enterprise. International Conference on Engineering Education. Proccedings
(ICEE05 Gliwice, Poland. July 25-29,
2005). Book, CD ISSN 1562-3580 (p. 287-290). www.ineer.org. A BME/BMF partnerként közreműködött
/ közreműködik Leonardo kísérleti, hálózati projektek munkájában. Ezek
honlapjai, kiadványai az eredmények terjesztésének fontos eszközei. Így a
MESIPA (Methodology for the Evaluation of Students Practical Placements
Abroad) projekt fő eredménye egy Útmutató ("Practical Guide") az
esettanulmányai között tartalmazza a mobilitási projekteket is (www.cefi.org
). A téma, az ebből készült nyomtatott anyag plenáris előadás tárgya volt a
párizsi UNESCO palotában rendezett "Placements Abroad, Strategies and
Systems" konferencián. Vagy a FACE (www.face.net.tc ) hálózati projekt
országonként és európai dimenzióban mutatja be a vegyipari szakmai
gyakorlatokat. Jelen
projekt eredményeinek terjesztését a fentiekhez hasonló módszerekkel
tervezzük. |
|
7
A
projekt költségvetése &
|
Az összegeket euróban adja meg! Kérjük, hogy költségvetését indokolja a
következő oldalon. |
Becsült költségek |
Becsült bevételek |
|
|||
A Leonardo programtól igényelt támogatás |
Saját forrás (a partnerintézmények-kel
együtt) |
Egyéb |
||||
Program-szervezés
és monitoring |
Programszervezés és monitoring |
9000 |
6000 |
3000 |
|
|
Kizárólag kis projektek esetében: az előkészítő
és monitoring látogatások utazási és megélhetési költségei[17] |
|
|
|
|
||
Részösszeg |
9000 |
6000 |
3000 |
|
||
Mobilitás[18] |
Utazás: a) kedvezményezettek |
9000 |
9000 |
|
|
|
b) kísérők |
|
|
|
|
||
Biztosítás: a) kedvezményezettek |
4500 |
4500 |
|
|
||
b) kísérők |
|
|
|
|
||
Megélhetés: a) kedvezményezettek |
101035 |
71035 |
30000 |
|
||
b) kísérők |
|
|
|
|
||
Részösszeg |
114535 |
84535 |
30000 |
|
||
|
Felkészítés[19] |
9500 |
7500 |
2000 |
|
|
Egyéb |
Hozzájárulás először
pályázó kis-és középvállalkozások pályázatírásához [20] |
|
|
|
|
|
Részösszeg |
9500 |
7500 |
2000 |
|
||
|
Összesen |
133035 |
98035 |
35000 |
|
|
·
Kérjük, mutassák be költségtételenként,
hogy a becsült költségek kiszámításakor milyen tevékenységeket terveztek és indokolják
az azokhoz tartozó költségeket. A program által maximum összeghatárral
nem szabályozott költségtételek esetében (utazás és biztosítás),
becsült költségvetésük alátámasztásaképpen mellékeljenek árajánlatot. ·
Amennyiben a szociálisan hátrányos helyzetű és/vagy fogyatékos kedvezményezettek számára többlettámogatást igényelnek
a megélhetési tételnél, kérük, hogy a pályázatukhoz feltétlenül mellékeljék
az esélyegyenlőségi kiegészítő adatlapot, amely 2005. novemberétől külön
dokumentumként letölthető a Tempus Közalapítvány honlapjáról. ·
Kérjük, hogy amennyiben a felkészítésre
igényelt támogatás meghaladja a teljes igényelt támogatás 10%-át,
indokolja ennek szükségességét (ld. még pályázatíró kalauz). · Amennyiben az indoklást
táblázatos formában kívánja kifejteni, azt kérjük, mellékletben csatolja. |
|
- |
PROGRAMSZERVEZÉS ÉS MONITORING. A pályázott
tevékenység, ami gyakorlatilag minden hallgatóval egyéni foglalkozást kíván,
terveink szerint 300 EURO/ fő szervezési költséggel jár. Az európai átlag
ennél magasabb, de a sok éves tapasztalat eredményeképpen várhatóan hatékony
működéssel elérhető ez a tervezet. A konzorcium tehát a 200 EURO/ fő Leonardo
támogatás mellé még 100 EURO/fő kiegészítést tervez a programszervezésre. MOBILITÁS. Utazás, biztosítás. 300+150
EURO / kedvezményezett. Reális összeg figyelembe véve a cél országon belüli
utazás költségeit is. Megjegyezzük, hogy az utazási költséget az elmúlt évek
400 EURO / fő szintjéről 300 EURO / főre csökkentettük, figyelembe véve a
repülőjegyek árainak mérséklődését az un. "fapodos"
légitársaságoknál. A kért árajánlatot csatoljuk. MEGÉLHETÉS. A Leonardo támogatás a
kézikönyv szerint került meghatározásra, a csoportok értékeit figyelembe
véve. II. csoport (összesen 27 fő) 13 hét * 115 + 7 hét * 100 = 2195 / fő, I.
csoport (összesen 3 fő) 13hét * 130 + 7hét*110 = 2460 / fő ). Vállalti
hozzájárulásként 1000 EURO / fő reális összeg (ez lehet közvetlen bér -
ösztöndíj, szállás, étkezési hozzájárulás stb. Aláhúzandó, hogy ez átlagban
értendő, szakmától, országtól függő. Egyes szakmákban (pl. építészet) nem
szokásos a hozzájárulás, más területeken (pl. gépészet) általánosan
elfogadott, szabályozott (többnyire az adott ország minimálbérének 1/3-a, kb.
300 EURO/fő/hónap). Az Esélyegyenlőségi Nyilatkozatban megjelölt 4 fő (1
fogyatékos, 3 hátrányos helyzetű) részére egységesen 50% kiegészítő költséget
számítottunk. Szükség esetén élni szeretnénk a későbbi magasabb megélhetési
támogatás igénylés lehetőségével. FELKÉSZÍTÉS. A 250 EURO / fő
Leonardo támogatás a BME, BMF egyéni pedagógiai, kulturális, nyelvi és
szakmai felkészítési költségeit fedezi. A vállatoknál felmerülő költségek a
saját részben szerepelnek. Megjegyzendő, hogy az egyéb partner intézmények (külföldi felsőoktatási)
hasonló projektjei végrehajtását támogatják a BME / BMF munkatársai. Ez a
tétel nem jeleníthető meg a költségvetésben. |
|
EZEKET A TÁBLÁZATOKAT CSAK ABBAN AZ ESETBEN
KELL KITÖLTENI, HA JELEN PÁLYÁZAT SZEMPONTJÁBÓL RELEVÁNSNAK MINŐSÜLNEK
8
A PÁLYÁZATHOZ KAPCSOLÓDÓ EGYÉB
PROJEKTEK
|
8.1
Kölcsönösség
|
·
Mutassa be a jelen pályázathoz kapcsolódó,
más ország(ok)ban, idén benyújtott, kölcsönösségen alapuló Leonardo da Vinci
mobilitási pályázatokat!
Ország[21] |
Pályázó intézmény |
A pályázat címe |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
· Milyen hatással lenne a projektjük megvalósítására, ha a partnerintézményük által benyújtott pályázatot nem fogadnák el támogatásra? |
|
- |
|
|
8.2
Egymásra épülő pályázatok
(amelyek a jelen pályázati forduló alatt kerültek benyújtásra)
|
·
Mutassa be azokat az idén, más
pályázattípusban benyújtott Leonardo pályázatokat (pl. kísérleti vagy nyelvi és
kulturális készségek fejlesztése), amelyek a jelen pályázatra épülnek!
Pályázattípus |
A pályázat benyújtásának helye (ország) 1 |
Pályázó intézmény |
A pályázat címe |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8.3
A pályázathoz kapcsolódó egyéb
projektek
|
·
Kérjük, az alábbi táblázatban jelezze, ha
saját intézményük vagy a partnerintézmény(ek) az elmúlt öt év folyamán
részesült Közösségi támogatásban a jelen pályázathoz közvetlenül kapcsolódó
projekt révén!
Év |
Program neve |
Pályázó intézmény |
Azonosítószám |
A projekt címe |
A pályáztató szervezet neve és a pályázat
benyújtásának országa |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. számú melléklet Szándéknyilatkozatok |
·
A pályázat elfogadásához legalább egy külföldi partnerintézmény
szándéknyilatkozatát csatolni kell. Mindazonáltal a projekt minősítését
erősíti, ha az összes résztvevő partner szándéknyilatkozatát csatolják.
·
A partnerintézmények szándéknyilatkozatát az
intézmények hivatalos (fejléces) papírján kell benyújtani.
·
A szándéknyilatkozatokat kézzel írott
formában nem fogadjuk el.
·
A szándéknyilatkozat a következőket
tartalmazza:
o
a Leonardo programra való hivatkozás;
o
a partnerek szerepének rövid leírása
o
konkrét hivatkozás arra, hogy a felek vállalják „A
partnerekre vonatkozó minőségbiztosítási kötelezettségek” (ld. 6. számú
melléklet) tiszteletben tartását
·
Ezen kívül tartalmaznia kell még:
o
a dátumot,
o
az intézmény hivatalos képviselőjének
aláírását és beosztásának megnevezését.
2.1 számú melléklet Ellenőrzési
lista a formai feltételekhez |
Győződjenek meg róla,
hogy a pályázatuk megfelel-e az alábbi formai követelményeknek! Csak a formai szempontból megfelelő pályázatok kerülhetnek
tartalmi értékelésre! ·
A pályázati felhívásban megadott pályázat
beadási határidőt betartották; ·
A partnerek száma megfelel a pályázati
kiírás követelményeinek: legalább két ország intézményei vesznek részt az
együttműködésben, közülük legalább egy intézmény az Európai Unió valamely
tagállamából származik. |
|
·
Ellenőrizzék, hogy az adminisztratív
szabályokat betartották-e: |
|
|
· A programban csak intézmények pályázhatnak. · A pályázatot az Európai Unió egyik hivatalos nyelvén nyújtották be. · A pályázati űrlap a megfelelő helyen tartalmazza a pályázó intézmény hivatalos képviselőjének sajátkezű aláírását és az intézmény hivatalos pecsétjét. · A pályázatot a hivatalos Leonardo da Vinci pályázati űrlapon nyújtották be. · A pályázathoz csatolták legalább egy partnerintézmény szándéknyilatkozatát (ld. 1. számú melléklet) · Az 1.5 pontban olvasható Nyilatkozat aláírásával igazolják, hogy a pályázó intézmény nincsen a felsorolt helyzetek valamelyikében, és rendelkezik a projekt sikeres megvalósításához szükséges pénzügyi és szervezeti kapacitással. |
·
Részletes költségvetést készítettek a
projekthez, és azt a pályázati űrlapban található táblázaton nyújtották be. |
2.2 számú melléklet: A pályázó intézmények pénzügyi és
szervezeti kapacitására vonatkozó bírálati szempontok |
A kapcsolódó bírálati
szempontok lehetővé teszik a pályázóintézmények – a projekt megvalósítására
vonatkozó – pénzügyi és szervezeti kapacitásának vizsgálatát, valamint
biztosítékot nyújtanak, hogy a pályázóintézmények megfelelő és stabil
pénzügyi háttérrel rendelkeznek a projektben szereplő tevékenységek
megvalósításához és a saját forrás előteremtéséhez2. Ennek érdekében minden
pályázó intézménynek már a pályázattal
együtt be kell nyújtani az alábbi dokumentumokat (egy, nem lefűzött
példányban):
Továbbá, az Európai Bizottság és a Leonardo Nemzeti
Iroda további dokumentumok benyújtására is kérheti a pályázóintézményeket a
projektciklus során bármikor. A dokumentumok magukba foglalhatnak többet is
az alábbi tételek közül:
|
3. számú melléklet országkódok |
Európai Unió |
|
MT |
MÁLTA |
|
AT |
AUSZTRIA |
|
NL |
HOLLANDIA |
BE |
BELGIUM |
|
PL |
LENGYELORSZÁG |
CY |
CIPRUS |
|
PT |
PORTUGÁLIA |
CZ |
CSEHORSZÁG |
|
SE |
SVÉDORSZÁG |
DE |
NÉMETORSZÁG |
|
SI |
SZLOVÉNIA |
DK |
DÁNIA |
|
SK |
SZLOVÁKIA |
EE |
ÉSZTORSZÁG |
|
UK |
EGYESÜLT KIRÁLYSÁG |
ES |
SPANYOLORSZÁG |
|
|
|
FI |
FINNORSZÁG |
|
AZ EFTA ORSZÁGAI |
|
FR |
FRANCIAORSZÁG |
|
IS |
IZLAND |
GR |
GÖRÖGORSZÁG |
|
LI |
LIECHTENSTEIN |
HU |
MAGYARORSZÁG |
|
NO |
NORVÉGIA |
IE |
ÍRORSZÁG |
|
|
|
IT |
OLASZORSZÁG |
|
EGYÉB ORSZÁGOK |
|
LV |
LETTORSZÁG |
|
BG |
BULGÁRIA |
LT |
LITVÁNIA |
|
RO
|
ROMÁNIA |
LU |
LUXEMBURG |
|
TR |
TÖRÖKORSZÁG |
4. számú melléklet intézménytípusok
kódjai |
PME |
KIS- ÉS KÖZÉPVÁLLALAT (250-NÉL KEVESEBB
ALKALMAZOTTAL) |
GE |
NAGYVÁLLALAT (250 VAGY TÖBB ALKALMAZOTTAL) |
GRE |
CÉGEK CSOPORTJA, SZÖVETSÉGE |
OE |
MUNKAADÓK SZÖVETSÉGE, SZERVEZETE |
OS |
SZAKSZERVEZET |
OP |
KÖZÖS VÁLLALAT |
OF |
SZAKKÉPZŐ INTÉZMÉNY, SZAKKÉPZŐ SZERVEZET |
U |
FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNY |
AUEF |
EGYETEM - VÁLLALAT SZAKKÉPZÉSI EGYÜTTMŰKÖDÉSE |
CR |
REGIONALIS KONZORCIUM |
OST |
SZEKTORIÁLIS SZERVEZET |
CC |
KERESKEDELMI, IPARI, AGRÁR KAMARA |
OPR |
SZAKMAI SZERVEZTEK/SZÖVETSÉGEK/CSOPORTOK |
OQ |
VIZSGÁZTATÓ SZERVEZETEK |
PP |
HATÓSÁGOK |
EUR |
EURÓPAI SZINTŰ SZERVEZETEK |
REC |
KUTATÓINTÉZETEK |
O |
EGYÉB SZERVEZETEK |
5. számú melléklet nyelvi
kódok |
BG |
BOLGÁR |
LT |
LITVÁN |
CZ |
CSEH |
LU |
LUXEMBURGI |
DA |
DÁN |
LV |
LETT |
DE |
NÉMET |
MT |
MÁLTAI |
EE |
ÉSZT |
NL |
HOLLAND |
EN |
ANGOL |
NO |
NORVÉG |
ES |
SPANYOL |
PL |
LENGYEL |
FI |
FINN |
PT |
PORTUGÁL |
FR |
FRANCIA |
RO |
ROMÁN |
GR |
GÖRÖG |
SE |
SVÉD |
HU |
MAGYAR |
SI |
SZLOVÉN |
IS |
IZLANDI |
SK |
SZLOVÁK |
IT |
OLASZ |
TR |
TÖRÖK |
6. számú melléklet A
partnerekre vonatkozó minőségbiztosítási kötelezettségek |
A
küldő intézmény vállalja, hogy:
q
A fejlesztendő készségeket és kompetenciákat
figyelembe véve meghatározza a szakmai gyakorlat/tanulmányút célját.
q
Kiválasztja
a fenti célok eléréséhez megfelelő célországot és fogadó intézményt, valamint
meghatározza a projekt hosszát és szakmai tartalmát világosan meghatározott,
átlátható feltételek alapján kiválasztja a kedvezményezetteket.
q
A partnerekkel együttműködve felkészíti
a kedvezményezetteket a fogadó országban rájuk váró gyakorlati, szakmai és
kulturális életre, különös hangsúlyt fektetve a szaknyelvi felkészítésre.
q
Olyan szerződést köt a partnereivel,
amelynek tartalma minden partner számára világos.
q
Megszervezi
az utazást, a szállást, intézi a vízumkérelmi és munkaügyi eljárásokat,
valamint a társadalombiztosítást és egyéb biztosításokat.
q
Minden egyes kedvezményezettel közösen kiértékeli
a Leonardo programban való részvételen keresztül elért személyes és szakmai
fejlődését.
A közvetítő intézmény (ahol van ilyen), vállalja,
hogy:
q Kiválasztja
a megfelelő fogadó intézményeket és biztosítja, hogy
azok együttműködjenek a szakmai
gyakorlat/tanulmányút céljainak elérésében.
q
Megadja a partnerek
elérhetőségeit és biztosítja a szakmai gyakorlatok/tanulmányutak részleteinek
előkészítését még a kedvezményezettek kiutazását megelőzően.
A küldő és a fogadó
intézmény együttesen vállalják, hogy
q
Személyre szabott szakmai programot állítanak
össze minden egyes kedvezményezettnek (lehetőség szerint az előkészítő
látogatás alatt)
q
Megállapodnak
a szakmai gyakorlat nyomonkövetéséről és a mentorálásról.
q
Biztosítják
a megszerzett készségek és kompetenciák elismerését és ennek érdekében az
egyeztetett érvényesítési eljárást alkalmazzák.
q
Megfelelő kommunikációs csatornákat alakítanak
ki minden partner, így a kedvezményezettek számára is.
q
A projekt előrehaladását folyamatosan értékelik
és, amennyiben szükséges, megfelelő korrekciókat alkalmaznak.
A fogadó intézmény
vállalja, hogy:
q
Elősegíti a fogadó ország
kultúrájának és szokásainak megértését a kedvezményezett számára.
q
A kedvezményezetteket a tudásuknak,
készségeiknek, kompetenciáiknak és képzési céljaiknak megfelelő feladatokkal és
felelősségi körökkel látja el, valamint biztosítja számukra a szükséges
eszközöket és támogatást.
q
Megbíz egy munkatársat
(mentort) a kedvezményezett szakmai előrehaladásának nyomonkövetésére.
q
Gyakorlati segítséget ad, amennyiben
szükséges.
q
Ellenőrzi, hogy minden
kedvezményezett rendelkezik-e megfelelő biztosítással.
A kedvezményezett
vállalja, hogy:
q
A szakmai gyakorlatot/tanulmányutat
részletező megállapodásban foglaltaknak eleget tesz, és minden tőle
telhetőt megtesz, hogy a szakmai gyakorlat/tanulmányút sikeres legyen.
q
Elfogadja a fogadó
intézményben életben lévő szabályokat, a munkaidőt, a viselkedési normákat és a
titoktartásra vonatkozó szabályozást.
q
Kommunikálja a
küldő intézmény felé a szakmai gyakorlattal/tanulmányúttal kapcsolatban
felmerült problémákat és változásokat.
q
A szakmai gyakorlat/tanulmányút végén beszámolót
készít a megadott szempontok alapján, amelyhez mellékeli a küldő
intézmény által kért számlákat, bizonylatokat.
[1]Tüntesse fel az intézmény teljes nevét, valamint rövidített
elnevezését, ha van ilyen.
[2] Kattintson a mezőre és válasszon a legördülő menüből! Kérjük
használja a 4. sz. mellékletben található kódokat.
[3]Amennyiben az intézmény rendelkezik közösségi adószámmal.
[4] európai uniós
[5] Kérjük,
alkalmazza a 3. sz. mellékletben megadott kódokat.
[6] Kérjük, kattintson a
mezőbe és válasszon a legördülő menüből. Kérjük, alkalmazza a 4 sz. mellékletben megadott kódokat.
[7] Kérjük, alkalmazza a 3. sz. mellékletben megadott kódokat! A fogadó
intézményeket az ország betűrendje szerint állítsa sorrendbe.
[8] Kérjük, kattintson a mezőbe és válasszon a
legördülő menüből. Kérjük, alkalmazza a 4.
sz. mellékletben megadott kódokat!
[9] Kérjük, alkalmazza a 3. sz. mellékletben megadott kódokat! A partner
intézményeket az ország betűrendje szerint állítsa sorrendbe.
[10] Kérjük, kattintson a mezőbe és válasszon a
legördülő menüből. Kérjük, alkalmazza a 4.
sz. mellékletben megadott kódokat!
[11] Azonos
kiutazásnak számít azoknak a külföldi gyakorlatoknak/csereprogramoknak a
csoportja, melyeknél ugyanaz a fogadó ország, ugynaz a munkanyelv, és a
kiutazás időtartama megegyezik.
[12] Kérjük, alkalmazza a 3 sz. mellékletben található
országkódokat!
[13] Kérjük, kattintson a mezőbe és válasszon a legördülő
menüből. Kérjük, alkalmazza az 5. sz.
mellékletben található nyelvi kódokat!
[14] Kísérőt
a program a 21. életévüket be nem töltött kedvezményezettek esetén támogat
szakmai alapképzésben résztvevő fiatalok és fiatal dolgozók célcsoportjában.
[15] A külföldi gyakorlatok tervezett időkeretét hetekben adja meg! Az eltérő
időtartamú külföldi gyakorlatokat külön sorokban tüntesse fel akkor is, ha a
fogadó ország azonos. A kiutazás időtartamát a következőképpen kell feltünteni:
ha pl. 3 kedvezményezett utazik 12 hétre, ‘12’-t kell beírni , nem pedig
3x12=36 hetet.
[16] Csatolja az erre vonatkozó dokumentumokat, ha azok
rendelkezésre állnak!
[17] Kérjük, hogy tanulmányozza át a Kalauz a pályázati űrlap kitöltéséhez –
Mobilitási projektek c. kiadványunkat!
[18] A kísérő személyek mobilitási költségeit itt kell feltüntetni.
[19] A felkészítésre Leonardo támogatás általában külföldi gyakorlatok
esetében igényelhető, csereprogramok esetében külön indoklás szükséges.
[20] A felkészítés, valamint a kis és középvállalkozók első pályázatának
támogatása együttesen csak indokolt esetben haladhatja meg a Leonardo
programtól igényelt támogatás 10%-t.
[21] Kérjük, alkalmazza a 3. sz. mellékletben megadott
országkódokat!
2 A kiválasztott projektek
számára a Közösségi pénzügyi támogatás a projektek költségvetéséhez való
hozzájárulásként kerül megítélésre, általában nem fedezi az összes szükséges
kiadást.
4 Beleértve a
közép- és felsőfokú képzőintézményeket.