EMLÉKEZTETŐ

BME TANOK ALTERNÁLÓ MÉRNÖKKÉPZÉSI IRODA

üléséről. 1999. szptember 15.

 

Angol nyelvű összefoglaló:

September 15, 99. Meeting of the TUB Alternating Education Office. Participants: A. Penninger /director/, J. Lógó, P. Moson, M. Perger, I. Varga.

Main topics discussed:

  1. general evaluation of the alternating education at TUB and the TEMPUS project,
  2. detailed investigation of Activities 1-4. of the TEMPUS project,
  3. current issues (preparation for the conference at Vasszécsény: program, invitation etc.)
  4. further development (extension to other Hungarian universities by informing the Rector's Conference, to other Central European countries, cooperation with EU partners etc.),
  5. personal and financial decisions.

Summary: The development of the alternating education corresponds to the plans, it is clear that this new educational form will be a standard part of the Hungarian engineering training.

 

 

Az egyes témák részletezése:

 

  1. Általános értékelés.
  2. Penninger Antal: Cél, hogy az alternáló képzés egységes, világos feltételek között valósuljon meg. Az iroda elsődleges feladata szolgáltatást nyújtani a karok felé az alternáló képzésekhez (közös dokumentáció, nyilvántartás, részben képzés).

    Lógó János: Létrejöttek a képzés formai feltételei (minden karon felelős dékánhelyettes, kari felelős, kari tantervek elfogadás alatt). Várhatóan 2000. szeptemberében minden karon megindul az oktatás. A közös modulok (kommunikáció, idegen nyelv, menedzsment) helyzete rendezett (Sturcz dh. úrral egyeztetve). A kiterjesztés területén Vörös rektorhelyettes úrral egyetértésben a Magyar Rektori Konferencia is tárgyalni fogja a témát.

    Perger Mária megjegyezte, hogy a széleskörű propagandát a vállalatok irányába a kari tantervek véglegesedése után kezdi meg. Jelenleg is sok az érdeklődő. Beszámolt az iroda pénzügyi helyzetéről (BME TANOK, vállalti hozzájárulás).

    Moson Péter értékelte a TEMPUS projekt előrehaladását. A seregélyesi konferencia, a két párizsi képzés nagyon sikeres volt mind tartalmilag, mind a részvevők számát, reprezentativitását illetően. A többi tevékenység (az iroda létrejötte, felszerelése, a dokumentáció elkészítése) megfelelő ütemben halad. Az eredeti pályázat szerintihez képest kisebb időbeli eltérések a projekt késedelmes kezdése illetve a pénzügyi átutalások elhúzódása miatt vannak, de ezek nem befolyásolják a kitűzött célok teljesítését.

     

  3. A TEMPUS projekt 1-4. tevékenységeinek részletes értékelése.

    1. Az iroda létrejött (Dr. Penninger Antal iroda vezető; Dr. Lógó János a vezető helyettese, BME kapcsolatok felelőse; Perger Mária vállalati kapcsolatok felelőse; Dr. Moson Péter TEMPUS koordinátor, hazai és nemzetközi kiterjesztésért felelős; Dunai László tanácsadó; Varga Ildikó pénzügyi munkatárs; Korai Pálné adminisztratív munkatárs; Németh Bernadett adminisztratív munkatárs), a működés beindításához feltétlenül szükséges beszerzések megvalósultak. Az első projektévben esedékes további beszerzések folyamatban vannak.
    2. A konzorciumi alakuló ülés 1999. februárjában megvolt (kibővített formában: további szendvics képzéssel foglalkozó magyar felsőoktatási intézmények, hazai és nemzetközi kormányszervek, érdeklődő gazdasági partnerek részvételével).

 

2.1. Az alapdokumentáció (általános, egyetem, vállalatok, hallgatók, tutorok informálására) elkészült, a hálózaton olvasható. Réffy főosztályvezető úr (OM) írja a bevezetőt. Az ezeken alapuló propagandaanyagot Perger Mária legkésőbb 1999. november elejére elkészítteti.

2.2. A pilot felhasználáshoz ezen dokumentáció Dunai László vezetésével mellékletekkel kiegészítésre kerül (nyilvántartás, vállalati, tutori értékelő lapok stb.).

 

3. Az itt leirt 5 hálózat létrejött. A vállalati humán erőforrás szakemberek, illetve a BME vezetők, kari felelősök kiképzése Párizsban sikeresen megtörtént (a projekt késedelmes indítása miatt a tervezetnél valamivel később és két részletben külön az egyes csoportoknak).

 

4.1. Az itt leírt hazai konferencia előkészítése előrehaladott állapotban van (Vasszécsény, 1999. november 11-13.).

 

4.2. A kiterjesztési tevékenységek folynak, illetve a következő projektév feladatai közé tartoznak.

 

  1. Vasszécsény. Megvitatásra került a konferencia programja, a meghívottak névsora (konzorciumi ülés, kormányszervek tájékoztatói hazai és Közép-Európai intézmények képviselőinek, az eredmények bemutatása új felsőoktatási, gazdasági partnereknek).
  2.  

  3. Kiterjesztés. Az evvel kapcsolatos elképzelések már ismertetésre kerültek az összefoglalóban.
  4.  

  5. Személyi, pénzügyi kérdések. A TANOK folytatja a tevékenység pénzügyi támogatását. Azinformációs anyagok Korai Pálnénál (Z.ép. 212.) kerülnek elhelyezésre.

 

Készítette: Moson Péter projekt koordinátor.

 

További információ a TEMPUS projekt végrehajtásáról: http://tutor.nok.bme.hu/sandwich/general/ttimetable.htm